Webschrijven

Webschrijven

webschrijven artikelen
Een serie artikelen over de manier waarop je nu het beste kunt schrijven
voor het web. Dat vergt toch wel andere vaardigheden als gewoon schrijven.

De Inhoud telt!
Wanneer je langer dan een week webmaster bent dan heb je vast wel eens gehoord van de
uitdrukking ‘Content is King’, of ‘De inhoud telt’. Dit is helemaal waar.
In dit artikel willen we stilstaan bij de vraag waarom nieuwe inhoud toevoegen aan
je website zo belangrijk is. We kijken tevens naar de manier waarop je dit gemakkelijk
en eenvoudig kunt doen.

Geef je link een naam
Het blijkt steeds weer lastig te zijn om aan een link een goede naam te geven. Er zijn nog
steeds mensen die denken dat het voor hun bezoekers een hele uitdaging is om te klikken op een
link met als tekst ‘klik hier‘.
Daarom in dit artikel een korte handleiding in het maken van
teksten voor links.

Doelgroepen voor de webschrijver
In feite zijn er maar twee hoofdgroepen te onderscheiden van mensen die jouw site
bezoeken. Je hebt de surfers en je hebt de informatiezoekers.

Doelstellingen voor de webschrijver
In de eerste van de serie artikelen over
schrijven op het web hebben we een aantal doelstellingen
bepaald die bij het schrijven van een website van belang zijn. Deze doelstellingen waren ‘Informeren’,
‘Communiceren’ en ‘PR en transacties’. Dat de meeste websites gebruik maken van een combinatie van deze
doelen moge duidelijk zijn, maar wat betekenen deze doelen nu voor de webschrijver?

Hoe schrijf ik voor het web?
Dat het lastig kan zijn om voor een website een goede tekst te schrijven bewijzen veel
websites keer op keer. Afgezien van grote taalfouten houden veel webdesigners geen rekening
met de specifieke kanten van het schrijven voor het web.

          Leuk als je dit artikel deelt:
Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *