Interview met internetmarketing specialist Karel Geenen

Interview met internetmarketing specialist Karel Geenen

karel geenen, weblog over internetmarketing

Dé weblog over internetmarketing, is nogal een uitspraak. Karel Geenen, de persoon

achter deze weblog

is iemand die zich al jaren bezig houdt met dit fenomeen en er dus wel wat

over kan vertellen. We stelden hem eens een aantal vragen om zo meer inzicht te krijgen in deze

‘tak van sport’.

Wat is internetmarketing?

Karelgeenen.nl is een weblog over internetmarketing:

“Ik moet toegeven dat internet marketing een ruim begrip is. Het is dus moeilijk om in het kort uit

te leggen wat dat precies inhoudt. Internet heeft de afgelopen tijd een enorme vlucht genomen.

Steeds meer bedrijven zijn internet dan ook gaan gebruiken als extra marketingkanaal of zelfs als

enigste marketingkanaal.” vertelt Karel. Op zijn weblog bespreekt hij de uiteenlopende onderwerpen

gerelateerd aan internet marketing waaronder: email-marketing,

zoekmachine marketing en virale marketing.

Geld verdienen op internet

Doordat steeds meer mensen “op het internet” gaan, wordt er steeds meer geld verdient op het internet.

“De oorzaak hiervan is volgens mij de algemene acceptatie en de techniek.

Nu er tegenwoordig zoveel te doen is via het internet kun je bijna niet meer zonder.” geeft Karel aan.

“Doelgroepen (de markt) is verplaatst naar het internet, het gevolg is dat het aanbod

(de producten en diensten) zich ook verplaatsen naar internet.”

advertentie blindheid

Het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn met het internet.

“Het is zo dat mensen advertentieblind worden. Ik heb daar zelf al een aantal keer

over geschreven op mijn weblog. Om er voor te zorgen dat bezoekers toch klikken op je banners moet

“Testen is het codewoord voor internet marketing.”

je zorgen dat de banner een goede positie heeft én dat je weet welke banners goed presteren.”

Hoe dat moet weet Karel Geenen ook:

“Je moet dus testen. Testen is het codewoord voor internet marketing. Zorg dat je verschillende banners

laat maken en test deze op doorklikratio. Heb je er één die boven de rest uitspringt dan gebruik je

deze voortaan. Zo weet je wat werkt (en niet werkt).”

Natuurlijk zijn er ook andere manieren om toch de aandacht van je bezoekers te vangen, zoals

momenteel ook op Karelgeenen.nl te zien is met een omgevouwen hoekje.

“Verder kun je natuurlijk ook gebruik maken van nieuwe advertentievormen zoals video.

Deze hebben voorlopig nog wel een hoog klikpercentage!”

De macht van Google

Tegenwoordig lijkt Google alom tegenwoordig. Sommige mensen zetten hun vraagtekens bij de

macht van Google, maar Karel niet:

“Zorg dat je een website bouwt die het bezoeken waard is!”

“De invloed van Google is op dit moment ontzettend groot. Bijna elke website dit je ziet heeft

wel iets te maken met Google. De website is of gevonden in Google, maakt gebruik van het

gratis statistiekenprogramma Google Analytics, koopt verkeer in via Google Adwords en zo kan ik

nog wel even doorgaan.

Ik heb er op zich geen problemen mee. Google is in mijn ogen goed bezig en dus een solide bedrijf.

Een voordeel vind ik dat alles aan elkaar gekoppeld kan worden, zo heb je een duidelijk overzicht van

waar je allemaal mee bezig bent.”

Een eigen website?

Wanneer je zelf bezig bent met het opstarten van een website, of deze wilt verbeteren, dan heeft

Karel nog een tip:

“Zorg dat je een website bouwt die het bezoeken waard is!

Wanneer dit het geval is volgt de rest bijna vanzelf. Je zult links krijgen van andere websites en

dit is zeer goed voor je rankings.

Verder is het natuurlijk wel belangrijk dat je website technisch goed in elkaar steekt en dat je de

belangrijkste zoekwoorden op de pagina terug laat komen!”

Handige links

Tenslotte nog een aantal sites die volgens Karel Geenen absoluut de moeite van het bezoeken waard zijn:

          Leuk als je dit artikel deelt:
Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *