Google trends: betere titels maken

Google trends: betere titels maken

Met Google trends kun je op een handige manier op zoek gaan naar een goede titel voor een artikel van je blog, je kunt een goede domeinnaam zoeken of je kunt een goede ondertitel zoeken voor je website. Voor html-site bijvoorbeeld, hebben we dit ook gedaan.

Een nieuwe ondertitel

De ondertitel van html-site was “…over html, css en javascript”. Dit geeft voor een deel weer waar de website over gaat. Maar een nieuwe ondertitel kan geen kwaad. Nu komt de webtool ‘google trends‘ van pas. Het eerste wat we daar intypen is ‘html’. Dat is onze referentie, naast ‘html’ typen we ook ‘websites’ in. We krijgen een grafiek in beeld die aangeeft dat ‘html’ toch wel wat beter scoort over de afgelopen tijd, dan het woord ‘websites’. Alleen we bekijken nu de situatie voor ‘alle regio’s’. Daarom klikken we linksboven op Nederland. De score is nu 1,00 voor html en 0,18 voor websites. In dit geval kunnen we dus beter html in de ondertitel hebben staan.
de trend voor html en websites

html of website

We gaan vervolgens html en website checken. Dat blijkt toch wat anders te liggen, de verhouding is nu 1,00 voor html en 1,69 voor ‘website’. We kunnen dus beter ‘website’ in de titel hebben staan in plaats van html. Nu daar een zin van maken. De keuze is in eerste instantie ‘…maak je eigen website’. Toch nog even kijken of maak wel een goed woord is. Misschien is ‘maken’ wel beter. Dus nu vergelijken we deze.
de trend voor maak en maken
Het resultaat is dat we er dus beter aan doen om ‘maken’ in de titel op te nemen. Deze scoort 5 keer hoger! Uiteindelijk wordt de ondertitel dus ‘… je eigen website maken!’

Goed voorbeeld doet goed volgen

Wellicht kun je met behulp van dit voorbeeld je eigen titels maken die beter gevonden gaan worden, want daar is het natuurlijk uiteindelijk om te doen. Wellicht heb je zelf ook een voorbeeld? Laat het ons weten!

          Leuk als je dit artikel deelt:
Share

2 gedachten over “Google trends: betere titels maken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *