headershadow

Page content

Wat is het IP-adres van een computer ACHTER een ROUTER???

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 0 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DNA 5 jaren, 1 maand geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Hello,

Ik gebruikte een prog. om een andere computer remote te besturen over het internet.
    Ik moest het IP-adres van de remote computer in de instellingen zetten en voila.

Alles ging prima, tot er een router tussen kwam te staan, hier en ginder!
    Het WAN IP-adres is het adres van de router en het LAN-adres de computer (bvb. 192.168.0.116).

Wat moet ik nu ingeven om bij de remote computer terecht te komen?

De computer in de DMZ zetten gaat niet, want dan kom ik een IP-adres te kort.

Dan nog de instelling van de firewall van beide PC's (ZoneAlarm) en de routers zelf misschien?

't Wordt wel een beetje dringend.

DNA
    Lid

je moet dan de port later forwarden naar de juiste pc, volgens mij.

je moet dan de port later forwarden naar de juiste pc, volgens mij.

In de handleidingen van routers staat geen serieuze uitleg. Wordt het wat ingewikelder, dan verwijzen ze naar de netwerk operator, welke ik toch zelf ben!!!!

Ik heb als eens ge'google'd naar wat uitleg, maar ik heb niks gevonden dat nuttig was.

In de FireWall Rules staan inderdaad progs. bvb.: MSN:

Action___Name_______Source____Destination_________Protocol
    Allow____MSNMSGR___WAN,*____LAN,192.168.1.109___TCP,45472

Daar kan ik natuurlijk wel één bij zetten met de naam van het "remote prog." ; source Wan,* ; destination LAN,192.168.109 ; …

maar wat voor protocol? geen gedacht.
    Moet het ook niet in beide richtingen???

goodguy
    Lid

Als een router is geplaatst moet je de protocollen via de router laten lopen.
    Voorbeeld: poorten open zetten naar de desbetreffende pc.

Dit zou moeten werken.

Hieronder voorbeeld:
    INET -> ROUTER -> LOCAL
    Zorg ervoor dat ROUTER poort openzet naar LOCAL
    Zorg ervoor dat ZoneAlarm de poort van de ROUTER openzet

Nu heeft INET vrij spel op LOCAL
    Dus poort is open.

Ik had al eens een proefje gedaan met de firewaal van de router, maar nu bleek dat de router de deur helemaal open had gezet naar de PC's.
    Ipv een LAN IP te krijgen, zoals bvb. 192.168.1.126, kregen de PC's ineens een eigen IP van de provider.
    Maar.. als er dan 2 PC's op staan, zijn mijn twee IP's die ik krijg van m'n provider al beide volzet en dat mag niet, want er hangt nog meer aan de router.

Ik kon ook niet meer in m'n router binnen en heb hem moeten resetten naar de frabieksinstellingen.

Maar er zijn meer problemen.
    Als ik m'n Prog. gebruik en ik de firewall van de router zou instellen om het IP adres van de remote PC door te laten, dan zal dat niet voor lang zijn, want bij de provider wisselen ze steeds de IP adressen. Dan moet ik steeds de nieuwe IP van de remote gaan bekijken en de firewalls terug instellen. Da's een onmogelijke zaak.
    De remote PC staat in een andere gemeente. Ik kan moeilijk om de haverklap in mijn wagen springen.

Ik kan een vast IP adres krijgen, gratis zogezegd, als ik een office abonnement neem van minstens 70€. Zoals een bedrijf!

Dus zal ik een ander Prog. moeten hebben om Remote te werken. Dan moet ik enkel regelmatig het nieuwe IP ingeven en dat kan ik gemakkelijk verkrijgen als ik een automatisch antwoord krijg op een email die ik naar de remote computer zend.

Het Prog. "Log Me In" heb ik gelezen. Waar vind ik dat?

BaZz
    Lid

Ik had blijkbaar als eens een trailversie van LogMeIn op mijn comuter gezet. :o
    Lang geleden, want ik wist het al niet meer. :P
    Nu dat ik een login wou maken, kreeg ik het bericht dat die al bestond.
    'k Ben in mijn lijst met paswoorden gaan zien en inderdaad. ;D

Ik kan nu de remote computer besturen, files uitwisselen en zelfs het geluid ervan horen, met de LogMeIn Pro.
    Allemaal zonder dat gefoefel met de routers, firewalls en IP-adressen. :D

Nu is het de vraag of ze mijn computer niet bespioneren?

DNA
    Lid

gebruik al lange tijd logmein.com
    geen problemen ermee gehad. Tuurlijk bespioneren ze je niet. Waarom zouden ze dat doen?
    Als je dat denkt…gebruik je het toch gewoon niet.

En ook al bespioneren ze je. Heb je dan iets waarvoor je gepakt kan worden dan?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.