headershadow

Page content

tekst op website onzichtbaar maken

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 0 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  KingIsulgard 6 jaren, 4 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

loconel
    Lid

Ik heb als winkelier een website onder een landelijke organisatie. Ik kan niet de meta gegevens aanmaken. Wel de body van de webpage. Als <meta name="description" wordt de eerst 200 letters tekst van mijn body tekst gebruikt. Google kijkt ook naar de inhoud van de <meta name="description". De eerst 200 letters van mijn body tekst wil ik dus laten bestaan uit zelf aangemaakte meta words, die natuurlijk niet zichtbaar moeten zijn. <FONT SIZE="0" werkt niet. Dus hoe maak ik tekst onleesbaar klein ofwel hidden.
    Louis

Bjorn
    Lid

Google kijkt alleen naar description, om je pagina te indexeren, wanneer je deze meta niet hebt geeft dat niks voor google. Het idee dat jij hebt levert vrij snel een ban op van google aangezien je dan de zoekmachine voor de gek houdt. Dit is dus verboden en je verdwijnt dan uit de lijsten van google en voordat je daar terug bent….
    Niet doen dus.

Als je het wel wilt doen doe het dan als volgt, stel je achtergrondkleur is wit, dan maak je de letters ook wit (#FFF).
    <span style="color: #FFF;">tekst</span>

Je kan ook in de style display: none; zetten, dan neemt het ook geen ruimte in op de site, dus dingen gaan niet verschuiven en je kunt alle achtergrondplaatjes/kleuren gebruiken:
    <span style="display: none;">tekst</span>

Om problemen met Google, en andere zoekmachines, te voorkomen, stel ik voor om in de eerste paragraaf van je homepage een korte beschrijving te geven van je site.
    Wie ben je en waar gaat het over.

Ik weet niet hoe goed zoekrobots zijn in het detekteren van verborgen teksten, maar ik zou niet graag het risico nemen. Zeker niet als er een "legaal" alternatief voor is.

<span style="display: none;">tekst</span> zien zoekmachines gewoon hoor, de zoekmachine ziet alleen broncode, dus ook de 'onzichtbare' teksten, want css is alleen voor de opmaak van de site, google kijkt naar de inhoud, dat er display: none staat kan hem niks schelen.

je kunt ook met css met text-indent:-9999px; werken om het van je scherm af te manoeuvreren.

<span style="text-indent:-9999px;">tekst</span> werkt bij mij niet..

Werkt prima hier:

Code: arbitrary (select
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
    <title>Untitled Document</title>
    <style type="text/css">
    h1 {text-indent:-9999px;}
    </style>
    </head>

<body>
    <h1>Hallo</h1>
    </body>
    </html>

Nooit je achtergrond dezelfde kleur geven als de tekst, dat wordt door Google expliciet genoemd als verboden techniek die kan leiden tot uitsluiting.
    display:none kan wel, maar ook niet voor te grote lappen tekst, want dat kan ook tot problemen leiden.
    Ik denk dat Ton ook dat soort problemen bedoelt. De spider ziet dat er wat staat en dat dat voor gewone bezoekers onzichtbaar is: mogelijke misleiding dus.
    Ik weet eigenlijk niet wat zoekmachines van text-indent vinden, of 'n onwijze marge, of buiten 't scherm positioneren, of zoiets. Maar ik zou met al die dingen toch voorzichtig zijn. Zelfs 'n grote krant als Trouw is 'n paar maanden geleden enkele dagen geband vanwege onzichtbare tekst. 'n Paar dagen maar, want Google heeft natuurlijk ook geen zin in 'n oorlog met 'n grote krant.

loconel
    Lid

Goeroeboeroe
    Hoi

bedankt voor alle tips. Ik ga eens kijken wat ik er mee kan doen
    Louis

??? Leuk dat je bedankt, maar er was 'n hele serie mensen die heeft gereageerd.

Ik zou gewoon <!– Mijn verborgen tekst en
    blablabla //–> gebruiken

Daar zal google zoiezo geen probleem van maken

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.