headershadow

Page content

Login script

Dit onderwerp bevat 27 reacties, heeft 0 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  vlerknozem 3 jaren, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur

Olivier
    Lid

Ik zoek een standaart login script waarmee andere (het liefst) ook nog mee kunnen regristeren.
    Het moet niet te moeilijk zijn, want ik ben pas een beginneling.
    PHP vind ik nog een beetje lastig, dus alsjeblieft alles aan elkaar zodat ik het kan kopieeren.

http://www.html-site.nl/inlog-registratiescript.php
    Ik heb het zelf nog niet gelezen maar ik denk dat de titel genoeg zegt … :)

grts..B&JA-

Een loginsysteem is vrij eenvoudig, maar waarom moeten wij het dan maken? Daar leer jij niks van toch!? Het lijkt mij eerder slim om het zelf te maken.

In theorie moet je de post naar een externe pagina "login.php" laten verwijzen. Hier selecter je alles waarvan de gebruikersnaam gelijk is aan $_POST['gebruikersnaam'] en het wachtwoord gelijk is aan $_POST['wachtwoord'];

Code: arbitrary (select
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.

$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE gebruikersnaam = '". $_POST['gebruikersnaam'] ."' AND wachtwoord = '". $_POST['wachtwoord'] ."'") or die(mysql_error());

if(mysql_num_rows($query) == 1)
    {
           $random = md5(time());
           $user = mysql_fetch_assoc($query);
           $time = date("H:i:s");
           $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
           // Hier de query die de gevens in de tabel 'logins' plaatst.
           // Hier ook de gegevens in de cookies plaatsen
    }

Overal waar je voor ingelogd moet zijn controleer je of de cookies gelijk zijn aan wat in de database staat.

Dit is voor jouw nu nog te moeilijk, maar ga eens leren omgaan met mysql (tabellen maken, querys maken, etc), en volg wat tutorials om PHP te leren.
    Als je nu echt wil kopieeren dan kan dat, maar ik heb geen zin om iets kant en klaars te maken omdat ik dan nog een waslijst uitleg erbij moet geven.

Het regisratie script is puur een html formulier, die je vervolgens valideerd, en vervolgens de boel opslaat in de database. Een validatie script heb ik geschreven en staat op mn site. Misschien dat je die kan gebruiken iig..

Ik ken iemand die werkt nog minder dan een maand met PHP, ik heb hem nauwelijks geholpen en hij heeft hier nauwelijks om hulp gevraag, en nu heeft hij het al redelijk goed onder de knie. Dus waarom zou jij het niet kunnen?

Edit:
    Dat artikel waar benjamin je naartoe verwijst kan inderdaad goed te pas komen. Alleen ben ik bang dat je nog niet alles gaat begrijpen, en bovendien is dat al een beetje verouderd ;)

Olivier
    Lid

Je hebt wel gelijk, maar hoe oud was degene die het binnen een maand had geleerd?
    Ik ben 11, en ik ben net 2 dagen bezig met PHP.

Tijmen
    Lid

Ik denk dat hij mij bedoeld, dat weet ik niet..

Maar ik ben 14, en zo moeilijk is het niet!

Inderdaad jij ook Tijmen… Maar ik bedoel ook iemand van 10 he;)

Misschien is het ook handig om een boek te lenen bij de bieb. Boeken zijn altijd handig, behalve dat sommige al verouderd zijn.

Ik kan je wel nog een tip geven. Begin niet eerst aan een inlogsysteem, maar ga eerst de basis dingen leren. If, else, elseif structuren. While, for en foreach loops. variabelen, arrays en superglobals, functies, werken met mysql etc etc…
    Als je de meeste dingen gewoon goed onder de knie hebt dan schrijf je volgende maand makkelijk een inlogsysteem.

Olivier
    Lid

Oke, thanks
    Zal het doen.

Olivier
    Lid

Heeft iemand misschien een tip voor me.
    Volgens mij ondersteunt mijn server geen PHP.
    http://www.vleckanie.nl/zooi/test2.php doet het wel,
    maar http://www.vleckanie.nl/zooi/test4.php niet!!!

Je krijgt een parse error. Dat betekend dat je host wel degelijk PHP ondersteund.

Wat is de source van test4.php? Er zit namelijk een fout in jouw script.

Olivier
    Lid

Oh ja, bedankt, ik heb de fout zelf al opgelost.
    Het was een script voor de dag en datum:

Code: arbitrary (select
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.

<html>  
    <body bgcolor="#09f409">  
    Het is vandaag
    <?php    
    $d=date("D");    
    if ($d=="Fri")    
    echo "Vrijdag";    
    elseif ($d=="Sun")    
    echo "Zondag";    
    elseif ($d=="Sat")    
    echo "Zaterdag";
    elseif ($d=="Mon")    
    echo "Maandag";
    elseif ($d=="Tue")    
    echo "Dinsdag";
    elseif ($d=="Wed")    
    echo "Woensdag";
    else    
    echo "Donderdag";    
    ?> en de datum is
    <?php
    echo ""; echo date("d-m-y");?> <br>
    <?php $morgen = mktime(0,0,0,date("m"),date("d")+1,date("Y")); echo "Morgen is ".date("d-m-y", $morgen);?>
    </body>
    </html>

Med1990
    Lid

Ik kan je wel nog een tip geven. Begin niet eerst aan een inlogsysteem, maar ga eerst de basis dingen leren. If, else, elseif structuren. While, for en foreach loops. variabelen, arrays en superglobals, functies, werken met mysql etc etc…

Wat voor suggestie zou je dan geven als 'project'? Ik bedoel, ik heb een
    heleboel geleerd van dat gastenboek dat ik gemaakt heb met jou hulp. (if/elseif/else, beginselen van het werken met mysql en de dat gedoe met date/time) Dat is eigenlijk voor mij een best groot 'probleem'. Dat echo 'Hello World' heb ik nu wel gezien, maar daarna stoppen de meeste tutorials over 'algemene' PHP en gaan de sites alleen nog maar over specifieke onderwerpen (zoals bijvoorbeeld een inlog-systeem maken). Met andere woorden, zodra ik het 'Hello World' gedeelte snap lijkt het alsof er een gigantisch leeg gat is naar het volgende niveau.

Olivier
    Lid

Je hebt helemaal gelijk Med1990, eerst een paar keer "Hello World" schrijven, en de rest?
    Laat dat maar zitten.
    En hoe zit dat eigenlijk met MySQL?
    Dat moet je toch downloaden, maar dan krijg ik steeds allemaal *.zip's,
    maar daar staat niks in!
    Ik heb geen idee hoe ik dan zo'n database krijg.
    Heeft iemand een tip?

Volgens mij is er wel een hoop te vinden hoor. Meer dan alleen "hello world". Kijk bijvoorbeeld op http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mysql.php. Zo ontzettend veel functies van mysql, met uitleg, met voorbeelden etc.

Als je iets wil weten zoek je het op en meestal vind je het wel. Oke, er zijn misschien geen complete tutorials, howtos, wikis, artikelen etc etc, die je alles van a tot z uit leggen, maar a tot z zijn wel allemaal op internet te vinden los van elkaar.

Je moet echter de functie naam weten als je ergens specifiek informatie over wil. Die is meestal makkelijk te vinden. Kijk ook een op phphulp.nl

Hehe, nee. MySQL moet je niet downloaden.

Je hebt betreft mysql twee opties:
    1) Neem een host die MySQL ondersteund
    2) Download een WAMP?LAMP?XAMPP/ofanders server.

Voor XAMPP op Windows is er ook een executable beschikbaar.

Olivier
    Lid

Bedankt voor de tip, maar heb je ook een link die wijst naar het bestand wat jij beschreef (WMP?LAMP?XAMPP) kan dowloaden?

XAMPP: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
    LAMP is voor linux, daar heb je niet veel aan denk ik
    WAMP http://www.wampserver.com/en/

Maar als ik hou was zou ik XAMPP gewoon nemen. Denk er wel aan dat hiermee je site niet online komt he. Kan wel, maar dan moet je computer 24/7 aan staan, en dan moet je poort 80 van de router open gooien, maar dat is een ander verhaal…

Dit is dus wel handig om je site offline te testen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.