headershadow

Page content

Je eerste goede website maken

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 0 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  benjamin 7 jaren, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur

Bjorn
    Lid

Een website maken is helemaal niet moeilijk, een goede website maken ook niet, maar

het vereist wel wat investering van de bouwer. Voordat je dan ook begint met de

feitelijke inhoud is het belangrijk om eerst te letten op de structuur van je website.

In het volgende voorbeeld gaan we dan aan de slag met een website gemaakt in XHTML en

CSS.

Lees verder >>

Anoniem

Met alle respect . U gaat bij uw instructie uit van een zekere kennis. Schrijft teveel impliciet.

Zoek iets waar ik als basis mee moet beginnen als ik een website wil maken.

vr.groet

R.Lemmens

FaBjE
    Lid

Een eerste goede site maken vergt ook wat ervaring.

voor het beginnen met het bouwen van sites

kun je een kijkje nemen bij onze beginners artikelen:

http://www.html-site.nl/begin.php

Bjorn
    Lid

Zoals FaBje al schreef zijn er al een aantal artikelen geschreven voor de echte beginner. Misschien hadden we iets duidelijker aan kunnen geven dat er wel een bepaalde voorkennis nodig is. In ieder geval is http://www.html-site.nl/les3.php voor de echte beginner geschreven.

En voor vragen kun je hier op het forum terecht natuurlijk.

Ik ben al op het web sinds 1993.

Ook heb ik sinds die tijd al websites op het net gezet. Gewoon heel erg klein begonnen met wat fotootjes en wat tekst. Voor de lol en om HTML te leren natuurlijk. Ik werkte toen nog in de IT.

TIP:

Als je hart ergens vol van is, wordt het maken van een site over dat onderwerp veel eenvoudiger. Je weet immers wat je de mensen wilt laten weten/zien.

Hou het in eerste instantie simpel en probeer je werk gestructureerd te houden.

Wat ik versta onder gestructureerd?

foto\ al je foto's betreffende een bepaald onderwerp

dagboek\ dagboekverhalen

truckvandemaand\

etc etc etc

Dit houdt je werk overzichtelijk als je bv wat wilt veranderen cq verwijderen.

Anoniem

Sitemaken.nl biedt je de mogelijkheid je eigen website te ontwerpen en bij te houden.

Een complete website met fotoboek, gastenboek, contact formulier en zonder data limiet tegen de laagst mogelijke prijzen.

Bekijk het zelf op http://www.sitemaken.nl en probeer het 5 dagen gratis uit.

Veel plezier en succes.

Anoniem

ik weet niet goed hoe ik met div's moet werken

en weet ook niet wat ze zijn, iemand die me kan helpen…?

Misschien kun je de 7e, 8e en 10e artikel op deze pagina eens doorlezen. Beetje knutselen met de broncode en je komt al redelijk ver, het werkte voor mij in ieder geval wel :-)

Anoniem

ja, maar nu weet ik nog steeds niet wat een div is, hoe ik die gebruik, waarvoor die dient etc.

en dat moet ik echt weten, bvd

Bjorn
    Lid

div is gewoon een afgebakend stuk tekst. zonder stijl gebeurt er niks met die tekst.

Anoniem

Hoi

Ik heb de Laatste 2 Lesjes geprobeert maar Die lukken niet bij mij?

Kan iemand mij daarbij helpen??

Groetjes Ejsty

Stijlbladen en stijlen 1 bedoel je?

Lukken de andere artikelen wel? En waar loop je precies op vast?

ilona
    Lid

//EDIT// Deze post is niet geschikt om reclame te maken. Hiervoor moet je in vraag en aanbod zij n //EDIT//

Wij leveren u al een website + .NL dommeinnaam + 10X

POP3 e-mail adressen van 30MB voor maar €180.-!!

Kijk voor meer informatie op ***

met vriendelijke groet,

crew:***

Anoniem

Met respect Vertel eens waar ik die site kan maken GRATIS!!!! jullie denken allen aan geld

Bjorn
    Lid
    Quoting: FaBjE

Een eerste goede site maken vergt ook wat ervaring.

voor het beginnen met het bouwen van sites

kun je een kijkje nemen bij onze beginners artikelen:

http://www.html-site.nl/begin.php

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.