HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / JavaScript / jQuery probleem
Schrijver Bericht
WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 21:26 · Aangepast door: WEStudio

Hoi iedereen
Ik weet niet of iemand hier bekend is met jQuery, maar ik heb een probleem bij een website die ik moet maken voor school.
Ik heb de volgende code:
javascript code
$('#dialog_save').dialog('destroy');
$('#dialog_save').dialog({
	show: 'drop',
	hide: 'drop',
	modal: true,
	resizable: false,
	buttons: {
		"Cancel": function() {
			$(this).dialog('close');
		}
	},
	closeOnEscape: false,
	open: function(event, ui) { 
		$(".ui-dialog-titlebar-close").hide();
		setTimeout("$('#dialog_save').dialog('close');", 5000);
		setTimeout("$('#dialog_notsaved').dialog('close');", 5000);
	}
});
setTimeout("$('#dialog_save').load('ajax.php', 'f=' + $('li.active').attr('id') + '&p=save&t=' + $('textarea').val() + '&xyz=' + new Date() +  + Math.floor(Math.random()*99999));", 500);

Deze code wordt opgevraagd mbv een andere load event. De eerste keer doet-ie het prima, maar de tweede keer voert het script de laatste load (in de setTimeout) niet uit. Kan iemand mij helpen hoe ik dit goed krijg?

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 21:46

voor de zekerheid vraagje maar hoor....het werkt wel in FF en chrome, maar niet in IE ?

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 22:00

Het script werkt normaal gezien in alle browsers, maar het probleem is zoals ik al zei dat de laatste load functie maar 1 keer wordt uitgevoerd, in plaats van elke keer dat het wordt opgeroepen.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 22:04 · Aangepast door: egaTniv

maar dat is geen antwoord op mijn vraag..
IE cached loeihard, dus als het wel werkt in FF ofzo, dan ligt het dus aan de cache (hoogstwss, ik durf er bijna geld op te zetten :P)

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 22:21

Het doet in FF net hetzelfde (niet) als in IE. Namelijk wat ik al geschreven heb. Het ligt dus NIET aan de cache, want ik heb ook nog es:
- no cache dinges in mijn pagina gezet
- bij elke ajax load een random number en een new Date() aan toegevoegd

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 4 Feb 2010 22:47

in je pagina....weet je wel dat js clientside is, je "pagina" wss niet :p ?

maargoed, als het ook niet werkt in FF ligt het dus aan iets anders, aangezien ik hier bezig ben met iets anders en de oplossing dan niet 1,2,3 zie, ben ik weer weg :P

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 5 Feb 2010 17:00

Dáár heb ik nou hulp aan *sarcasm*
Iemand die me wel kan helpen? :D

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 7 Feb 2010 14:41

Ik heb dringend hulp nodig, want het moet af zijn tegen donderdag... Vorige week donderdag. Ik heb van mijn leerkracht wat uitstel gekregen, maar ik moet dit oplossen anders raakt het niet af! Kan iemand me helpen?

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 8 Feb 2010 17:01

Ik vind het jammer dat ik dit topic steeds weer omhoog moet bumpen, maar ik heb het antwoord echt dringend nodig, kan iemand me helpen?

FMJ
Forum Lid

874 posts
# Geplaatst: 8 Feb 2010 19:55

Quoting: WEStudio

Ik heb van mijn leerkracht wat uitstel gekregen

Ik vind het jammer dat je leerkracht niet de helpende hand biedt, wanneer je op eigen kracht er niet uitkomt.

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 8 Feb 2010 20:25

Mijn leerkracht is iemand die zo ongeveer de basis van HTMLen CSS kent, maar verder gaat haar kennis niet. Aardig als je een klas vol onnozelaars voor je hebt, maar problematisch als er iemand zit die al jaren met webdesign bezig is (voor die persoon dan, de leerkracht hoeft alleen maar te zeggen 'google es') :D

DNA
Forum Lid

7709 posts
# Geplaatst: 8 Feb 2010 21:29

wat bedoel je met 1e keer en 2e keer?

Snap hele probleem niet.

BTW, als je het niet kan fixen, zoek je toch andere oplossing?

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 8 Feb 2010 21:37

Ik blijf stug volhouden dat het een cache probleem is :P

Maar gooi voor de zekerheid een alertje in die setTimeout, als die wel komt, dan weet je al helemaal zeker dat het cache is..als die niet komt dan klopt er iets anders niet :P

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 9 Feb 2010 09:28

Quoting: egaTniv

een alertje in die setTimeout

Ik heb een alert in de timeout gezet, en die kwam, en in de pagina wat-ie laadt heb ik ook een alert gezet en die kwam maar 1x. Het probleem is echt dattie dus maar 1x laadt, in plaats van elke keer opnieuw.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 9 Feb 2010 17:43

Dus cache...

'ajax.php?blaat='+Math.random() * 999

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 10 Feb 2010 09:30

Nee, want als de pagina in cache zou zitten, zou de oorspronkelijke code telkens weer moeten worden uitgevoerd. Wat dus niet gebeurt.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 10 Feb 2010 15:24

Nee, als hij in de cache zit denkt hij dat hij hem al heeft aangeroepen....Daarom een random stringetje..

Normaal gezien heeft FF er geen/of toch veel minder last van, ie daarintegen heeft er altijd last van.

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 10 Feb 2010 17:48

Daarom een random stringetje..

Er staat al een random stringetje in mijn code, namelijk:
javascript code
new Date() +  + Math.floor(Math.random()*99999)

FF er geen/of toch veel minder last van

Het is zowel in ie als in ff dat dit script problemen geeft. Nou ja, problemen, waarschijnlijk gewoon iets ingebouwd in jQuery dat fout geïnterpreteerd wordt.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 10 Feb 2010 20:09

doe nou gewoon eens testen zoals ik het zei.....

Jij post alleen dat random ding, je vraagt niet een random file op!!

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 10 Feb 2010 20:36

nee, dat is de get die wordt meegestuurd.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 11 Feb 2010 23:50

Quoting: WEStudio

Ik heb dringend hulp nodig, want het moet af zijn tegen donderdag... Vorige week donderdag. Ik heb van mijn leerkracht wat uitstel gekregen, maar ik moet dit oplossen anders raakt het niet af! Kan iemand me helpen?

2 weken na dato al een oplossing? en zo ja toon die dan eens.

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 12 Feb 2010 18:53

Nee, nog steeds geen oplossing, helaas.

egaTniv
Forum Lid

3599 posts
# Geplaatst: 12 Feb 2010 23:52

Dan moet je toch een onvoldoende hebben, een stuk script gebruiken wat niet werkt levert toch geen voldoende op ?

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 13 Feb 2010 10:15

Nee, ik heb gauw wat anders in elkaar gestoken om toch nog wat puntjes te krijgen. Maar daar gaat deze hele discussie eigenlijk niet over, ik zoek nog steeds een oplossing voor het probleem.

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap