HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / JavaScript / get attribute value
Schrijver Bericht
Bobvanhesse
Forum Lid

154 posts
# Geplaatst: 4 Nov 2009 14:14

Hallo

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een fotoblog en gebruik daarbij wordpress. Nu zit ik met het volgende javascript probleem:

Wordpress zorgt ervoor dat de url van de vorige en de vorige post als volgt weergegeven wordt:
html code
<link rel='prev' title='(POST TITLE)' href='(POST URL)' />
<link rel='next' title='(POST TITLE)' href='(POST URL)' />

Nu wil ik in javascript naar de waarde waar nu POST URL staat kunnen verwijzen, daarbij aangevende wat de naam van het element is (link) en de waarde van het attribuut rel (prev/next). Op dit moment doe ik dit als volgt:
javascript code
if(er gebeurt iets && document.getElementsByTagName("link").item(4).rel == "prev") {
window.location = document.getElementsByTagName("link").item(4).href;
}

Dit is natuurlijk heel omslachtig omdat je dan niet toevallig er een link element voor moet plaatsen. Is er iemand wie mij kan vertellen hoe ik op een andere manier de url's van vorige (rel="prev")/ volgende (rel="next") post op kan roepen om zoals in mijn script bij een bepaalde actie naar de url van die post te gaan?

Groeten, Bob

DNA
Forum Lid

7747 posts
# Geplaatst: 4 Nov 2009 16:07

wat wil je?

Snap het niet.

Bobvanhesse
Forum Lid

154 posts
# Geplaatst: 4 Nov 2009 16:21

ik wil dat de pagina naar de url gaat van de vorige/volgende post bij het klikken op de linker/rechter pijltjestoets. ik heb dit op de volgende manier gedaan:
html code
<body onkeyup="navArrows(event)">

javascript code
function navArrows(event){
	if(event.keyCode == 37 && document.getElementsByTagName("link").item(4).rel == "prev") {
		window.location = document.getElementsByTagName("link").item(4).href;
	}
	if(event.keyCode == 39 && document.getElementsByTagName("link").item(5).rel == "next") {
		window.location = document.getElementsByTagName("link").item(5).href;
	}
}

Maar ik vind het omslachtig om het op deze manier te doen want als ik nog een link-tag in mijn script plaats boven de link-tags waar ik de url van af wil lezen doet dit script het al niet meer.
Is er een andere methode te coderen: Als het linker plijltje wordt ingedrukt dan is de window.location gelijk aan de href waarde van de link tag met de rel "prev".

Groeten, Bob

Analgesia
Forum Lid

3322 posts
# Geplaatst: 4 Nov 2009 17:05

zoiets:
javascript code
function nextPage()
{
  var links = document.getElementsByTagName('link');
  for(var i=0;i<links.length; i++)
  {
    if(links[i].rel=='next')
    {
       window.location = links[i].href;
       return;
    }
  }
}

idem voor 'prev'
(heb de code niet gecontroleerd, maar de strekking is denk ik wel duidelijk)

Bobvanhesse
Forum Lid

154 posts
# Geplaatst: 4 Nov 2009 19:14

Werkt perfect! Heel hartelijk dank.

Groeten, Bob

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

Sponsor: BlueYellow

Sitemap