| Schrijver |
Bericht |
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 28 Aug 2009 23:42
Als je besluit, om net als meerdere hier, geld wil gaan verdienen met design, slicen e.d
Heb je dan vergunningen nodig of iets?
Met andere woorden: voor de mensen die ook zoeits hebben, hoe hebben jullie het geregeld?
|
| |
|
DMWeijers Moderator
2196 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 00:15 · Aangepast door: DMWeijers
Je hebt geen vergunning nodig, als deze al bestaan, maar als je echt geld gaat verdienen, moet je er natuurlijk wel belasting over betalen, en dus moet je een KvK en BTW nummer aanvragen. Dit kan financieel ook voordelig zijn.
Een heel handig topic
|
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 10:44
Waneer heb je je nou wel een vergunning nodig?
Ik wil via een Site aanbieden om designs te slicen voor geld.
Het hoeft wat mijn part geen bedrijf te zijn, ik wil gewoon proberen er wat geld aan te verdienen
|
Thandruil Forum Lid
350 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 10:49
Je hoeft je bedrijf niet te registreren, belasting te betalen en een BTW nummer aanvragen als je winst kleiner is dan 1250 per kwartaal.
|
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 11:01
Quoting: Thandruil Je hoeft je bedrijf niet te registreren, belasting te betalen en een BTW nummer aanvragen als je winst kleiner is dan 1250 per kwartaal.
Weet je het honderd procent cker??
En kan je je bedrijf ook wel registreren, maar geen belasting betalen:p
En heb je dan ook geen vergunning nodig?
|
egaTniv Forum Lid
3780 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 11:12 · Aangepast door: egaTniv
Quoting: Eleky En kan je je bedrijf ook wel registreren, maar geen belasting betalen:p
En heb je dan ook geen vergunning nodig?
Als je toch zwart wilt werken, waarom dan dat gezeur over een vergunning...?
|
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 11:16
het is toch iet zwart werken?
Als hij zegt dat het mag terwijl je onder de 1250 euro zit dan is dt toch legaal lijkt me?
|
tornz0r Forum Lid
336 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 12:08
het al dan niet betaald krijgen met of zonder belasting is één ding. Maar als jij een website voor een bedrijf gaat maken zullen deze liever handelen met een bedrijf omdat ze dan BTW af kunnen schrijven, een factuur ontvangen etc etc
zwart werken = geen belasting betalen terwijl het wel moet
je kunt een bedrijf starten, belasting vragen voor je diensten (19%) en als je geluk hebt en onder een bepaald bedrag blijft hoef je idd NIETS aan de belasting te betalen. oftewel je vraagt wel belasting maar hoeft het niet af te staan.
zelf heb ik gewoon een bedrijf gestart, je krijgt kvk + btw nummer en je weet zeker dat het goed zit. Zo duur is de kvk ook weer niet :)
Suc6!
|
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 14:10
Quoting: tornz0r Zo duur is de kvk ook weer niet :)
Wat valt onder niet duur??
|
DNA Forum Lid
7741 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 14:13
je hoeft idd geen kvk te hebben als je onder 1250 per kwartaal verdiend...
maarr....
Een klant die je inhuurt, wilt vaak wel een kvk hebben, want hij kan het dan weer aftrekken van de belasting.
Quoting: Eleky Wat valt onder niet duur??
je kan ook zelf op de kvk site kijken. Het is een paar tientjes per jaar. 50 euro ofzo voor een eenmansbedrijf.
|
Eleky Forum Lid
583 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 14:21
En als je je inschrijft bij kvk, heb je dan vergunningen nodig?
Quoting: DNA je kan ook zelf op de kvk site kijken
heb ik gedaan, maar daar word ik persoonlijk niet veel wijzer van!
|
DNA Forum Lid
7741 posts |
# Geplaatst: 29 Aug 2009 14:25 · Aangepast door: DNA
uuuh...dit is toch best wel duidelijk:
http://www.kvk.nl/bedrijfstarten/default.asp
En anders kan je gewoon naar de KvK in jouw buurt gaan en daar om info vragen. Daar zitten gewoon elke dag adviseurs.
|