| Schrijver |
Bericht |
Emmy Efwe Forum Lid
7 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 17:00
Hoi,
ik heb een RSS feed gemaakt, werkt ook prima met een link vanuit de body, maar het icoontje in de Explorerbalk (8)laat niet zien dat er een rss-feed op de betreffende pagina staat.
In de head heb ik het volgende gezet:
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="Nieuws van Emmy" href="feed.xml" /> maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Wat doe ik fout?
|
| |
|
Anywhy Forum Lid
1566 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 17:20
Ik ben hier niet helemaal in thuis maar ik doe toch een poging.
- Misschien ligt het aan: rel="alternate"
misschien moet alternate iets anders zijn.
- Of, het type is de verkeerde...
Voor de rest kan het weinig zijn. Toch succes ;)
|
Emmy Efwe Forum Lid
7 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 17:23
zou gek zijn, ik heb her en der in broncodes gekeken van sites waar het icoontje wel te zien is (zoals deze), maar overal ziet die er hetzelfde uit.
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 17:38 · Aangepast door: supervinnie40
ik zie bij de meeste websites die dit icoontje hebben, een rss.php als link in de href.
en geen xml.
zou het ook nog kunnen dat je doctype niet goed is? ik weet niet of het kan, maar misschien blokkeert die het...?
EDIT:
probeer eens de volledige url.
niet feed.xml, maar http://www.jouwwebsite.nl/rss/feed.xml
|
Emmy Efwe Forum Lid
7 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 17:50
Dan zou de link in de body ook niet moeten werken, maar dat gaat prima, de pagina wordt als een normale feed-pagina geopend. En ik krijg ook een feed in mijn mailbox, dus dat werkt ook goed.
Maar Explorer snapt het niet :-( Firefox trouwens ook niet.
|
Emmy Efwe Forum Lid
7 posts |
# Geplaatst: 23 Aug 2009 18:34
Oké, ik had dus toch nog niet lang genoeg gezocht. De url is een inframe redirect, en dan blijkt het dus niet te werken. Als ik de complete link gebruik, werkt het wel en is het icoontje dus zichtbaar.
Bedankt voor het meedenken!
|