HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Overige vragen / RSS wie maakt er gebruik van?
Schrijver Bericht
Nakatomi
Forum Lid

1060 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 14:08

Hallo,

Ik vraag me eigenlijk af of er nou wel zoveel gebruik word gemaakt van RSS.
Ikzelf gebruik het nooit en heb al een aantal blogs of websites gemaakt waar ik dan ook gelijk de RSS functie weg haal.

Waarom zou ik het gebruiken en wat is nou eigenlijk echt het nut ervan en waarom gebruik jij het?

Groeten,
Dave

vlerknozem
Hoofd-moderator

3950 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 14:26

Ik gebruik het ook niet. Nooit het nut van in gezien.

Tijmen
Forum Lid

2312 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 14:59

Is aardig handig om dingen te importeren naar je eigen site. Zoals het nieuws van nu.nl of iets dergelijks.

Nakatomi
Forum Lid

1060 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 15:56

Is het dan ook mogelijk om het zelf te vormgeven?

Marcel vd Weerd
Forum Lid

1217 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 16:19

Ja

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 16:42

Ik gebruik enkel de RSS van het HTML-Site forum, om makkelijk bij het openen van mijn browser te zien of er nieuwe topics of reacties zijn. Verder gebruik ik geen RSS, maar ik bied op alle websites die ik maak wel RSS aan, omdat er veel mensen zijn die dat wel gebruiken :D

Nakatomi
Forum Lid

1060 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 16:45

Ik heb er verder ook geen verstand van maar heb ooit eens een rss ding in de sidebar van windows vista gehad. Daar kwamen nieuwe nummers in te voorschijn, maar had er niet veel aan!

Denk ook verder dat je beter naar de site kan geen omdat je dan ook meer an de site ziet in plaats alleen die dingen die in de rss staan...

Of heb ik hier ongelijk in?

DMWeijers
Moderator

2196 posts
# Geplaatst: 18 Aug 2009 23:44

Ik weet dat je in Wordpress kunt kiezen om de totale tekst, een fragment of helemaal niets in een rss reader tevoorschijn komt.

Als je veel blogs leest (zoals ik) is een ras reader echt wel makkelijk hoor. Ik krijg iedere dag gewoon een lijstje van alle updates op mijn favoriete websites, en niet dat ik in tijdnood zit ofzo, maar elke keer als je naar een website surft, en er is niks nieuws, is dat soms toch vervelend..

supervinnie40
Forum Lid

691 posts
# Geplaatst: 19 Aug 2009 00:58

ik wist eigenlijk neit dat je een rss feed van dit forum kon gebruiken...

ik gebruik zelf geen rss voor blogs (zo heel veel lees ik er niet), maar het heeft voordelen.
het blog op mijn site word automatisch op 2 hyves pagina's gezet dankzij die rss feed, daarnaast hebben wat goede vrienden van me een abbo op mijn rss feed zodat ze weten wanneer er iets nieuws is.

dus ik zie er zeker wel de voordelen van in, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik niet meer zonder kan.
persoonlijk gebruik ik het voor mijzelf eigenlijk vrijwel nooit.
ik hou wel van een beetje surfen :P

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

Sponsor: BlueYellow

Sitemap