HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Sitecheck / www.tipstwo.nl sitecheck
Schrijver Bericht
samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:30

Hallo,

Zouden jullie mijn website kunnen beoordelen? Het is een website die tips over verschillende onderwerpen geeft. Zouden jullie ook tips kunnen geven zodat ik hem kan verbeteren. en hoe trek ik meer bezoekers aan (buiten adverteren). Alvast bedankt!

skydevil99
Forum Lid

112 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:47

Mijn eerste indruk is zeker een goede indruk, alleen als ik een beetje verder kijk op de site dan zie ik een paar dingen die ik echt anders zou doen. Hier een paar punten:
1. bovenin staat een logo met een I erin en daar boven staat tips. Dit zal ik weg halen, of je moet een plaatje ervan vinden met veel en veel meer kwaliteit.
2. Sommige plaatjes op de site zijn echt bagger kwaliteit, als je bijvoorbeeld naar huiswerk maken gaat dan krijg je direct een plaatje te zien die totaal geen kwaliteit heeft.
3. Als je een reactie geeft dan heb je er opeens staan: XHTML tags, denk jij dat mensen dit begrijpen wat alles inhoud? ik denk het niet. Je moet dit zo maken dat iedereen weet wat ze doen en anders gewoon weghalen.
4. Als je naar een artikel op de voorpagina bekijkt dan heb je "read more" dit zou ik gewoon in het nederlands doen, want de rest is ook in het nederlands.
5.De site is erg traag, misschien moet je hier ook wat aan doen.

De code heb ik niet bekeken, maar dit waren een paar kleine dingen die mij direct opvielen, hopelijk heb je er wat aan.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:50

Ik heb eens naar de code gekeken. 6 foutjes maar: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftipstwo.nl%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Hulde. En verder vind ik je site erg mooi.

samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:50

Bedankt voor je reactie. ik heb hier zeker wat aan en ik ga eraan werken om de website te verbeteren.

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:51 · Aangepast door: Nakatomi

Ik heb een zwaar vermoeden dat dit een template is van Themeforest ofzo...

Edit: ik weet het nu zeker!

samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:52

bedankt voor je reactie. ik zal de foutjes proberen te verhelpen. maar die fouten vallen verder niet op.

samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:52

het template is arras theme :)

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:54

Quoting: samuel6666

het template is arras theme :)

Volgens mij is het de bedoeling van de sitecheck dat je sites laat chekken die jezelf hebt gemaakt.

samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:55

Ik heb deze website helemaal zelf gemaakt. Waarom denk je dat?

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:56

Je gebruikt toch een thema voor wordpress....
Dus heb je het niet zelf gemaakt.

samuel6666
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 10:58

Het gaat mij nu meer om de inhoud en ik ben nog bezig om het template aan te passen. Er wordt toch niet voor niets over wordpress gesproken op deze website?

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 14:18 · Aangepast door: Sebastiaan Franken

Quoting: samuel6666

Het gaat mij nu meer om de inhoud

Niet zozeer.
Sitecheck gaat om 100% zelfgemaakte websites. Dit is een template, dus eigenlijk niet de bedoeling.

Hier heeft een ander lid een tijd geleden ongelofelijk gezeur mee gehad. maar die spamde template site checks.. dat was irritant.

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 14:30

Mmm ik vind dat een template niet zo heel veel uitmaakt.

Maar je moet denk ik wel even wat info geven hoe alles tot stand is gekomen.

Je kan best een template gebruiken als basis en vandaar verder gaan bouwen. Zeker als je nog niet heel ervaren bent is dit vaak een goede leerweg. Je ziet bijv. in deze template hoe ze een menu maken en daar ga je je zelf dan in verdiepen en proberen het volgende menu zelf te maken op de basis van wat je gezien/geleerd hebt.

Anders zouden we ook alle sites moeten afkeuren waarin Tutorials verwerkt zijn. Das ook een vorm van niet zelf maken.

Dus een goede uitleg hoe alles tot stand is gekomen is dan wel erg fijn om te weten.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 14:33

Quoting: basjan

Maar je moet denk ik wel even wat info geven hoe alles tot stand is gekomen.

Heb je eigenlijk wel gelijk in. Als je netjes meld dat het om een template gaat omdat je nog maar net begonnen bent met webdesign dan kan het inderdaad best. Maar niet 10 templates per week laten controleren om vervolgens niks te doen met de tips die je krijgt. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 20:27

Ja daar kan ik me inderdaad ook wel in vinden.
Bij de eerste post meteen melden hoe of wat.

Wil binnenkort ook een blog opstarten maar dan neem ik een template die het meest in mijn eisen valt en die bouw ik om qua vormgeving...

DMWeijers
Moderator

2088 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 20:35

Het is toch tegen de regels om een sitecheck te doen op iets dat je niet gemaakt hebt?

Quoting: Sebastiaan Franken

Sitecheck gaat om 100% zelfgemaakte websites. Dit is een template, dus eigenlijk niet de bedoeling.

Ik vind dat je dan een streep moet trekken, of wèl of niet, maar een reactie als 'eigenlijk niet de bedoeling' lijkt net of je een uitzondering maakt.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 13 Mar 2010 21:59

Quoting: DMWeijers

Ik vind dat je dan een streep moet trekken, of wèl of niet, maar een reactie als 'eigenlijk niet de bedoeling' lijkt net of je een uitzondering maakt.

Op dit gebied zijn de regels een tikkeltje wazig. Ik zal het eens overleggen met de rest van de mods hoe en wat. Als daar een beslissing uitrolt merk je dat hier vanzelf wel. Tot die tijd laat ik het open.

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap