HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Sitecheck / partyband sparetime
Schrijver Bericht
sparetime
Forum Lid

3 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 12:46 · Aangepast door: sparetime

Hallo ,Onze website is klaar.
We vinden hem zelf erg proffesioneel.
Wat is jullie mening.
http://www.partybandsparetime.com

Graag jullie kritische mening

Perdyfly
Forum Lid

145 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 12:51

Hey,

Ik begin gelijk maar even: Intro is zeer irritant, als ik deze oversla, kom ik op een of andere rare pagina om naar de eigenlijke website te gaan, deze pagina heeft 4x de achtergrond en is vrijwel niet leesbaar.

Dan kom ik op de website zelf, dat ziet er best goed uit, buiten het feit dat je content page een stuk lager staat dan je menu (op firefox), maar misschien heb je daar bewust voor gekozen.

De code van je website heb ik niet nagekeken, die is zo onduidelijk, daar begin ik niet eens aan, probeer deze nog iets overzichtelijker neer te zetten.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, er kan namelijk nog veel meer mee!

Mvg,

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 13:40

Nee jammer.. Ik vind het spuug lelijk. sorry.

Intro's is echt 1992, op een enkele na.

Als ik de intro zie dan denk ik dat ik richting een Sensation/ID&T website ga.
Maar al snel na nog 2 keer klikken kom je op een pagina over een band.

Nee ik vind het maar niets.

Ik weet niet als ik het mag posten maar deze site kwam langs van iemand voordat dit forum/hosting een crash had.

http://www.safety-light.nl/site/
Erg "simpel" van opzet maar wel mooi gemaakt.

DMWeijers
Moderator

2088 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 14:46

Quoting: sparetime

Ik niet, verre van zelfs.

Ten eerste een verschrikkelijk irritante Flash-intro. Ik wil die niet, dus skip. Vervolgens moet ik nog een keer klikken om naar jullie eigenlijke website te gaan.
Als ik dan eindelijk op jullie website ben aanbeland zie ik een achtergrond afbeelding van zeer lage kwaliteit en een ontwerp dat in stukken over de pagina is verspreid.

PHEW, een bezoekersteller, dat maakt het bovenstaande allemaal goed :)

Jammer.

Quoting: basjan

Intro's is echt 1992

meervoud en dan enkelvoud? Maar ben het er wel mee eens.

Musicalfan
Forum Lid

275 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 16:46

De pagina liep bij mij gelijk vast toen ik de intro wilde overslaan (die trouwens niet scherp is) en dat ligt niet aan mijn computer!

Maarten64
Forum Lid

1386 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 16:48

Jammer dat jullie niet wat meer tips geven... de meeste mensen hier hebben geen ongelijk, maar je kunt er zo niets mee.

Perdyfly
Forum Lid

145 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 17:07 · Aangepast door: Perdyfly

Quoting: Maarten64

Jammer dat jullie niet wat meer tips geven..

Ik zie ze vanaf jouw kant ook niet komen, maar okee, even snel een lijstje dan:

1. Verwijder de intro
2. Zorg dat mensen niet hoeven te klikken om op je homepage te komen
3. Zorg dat je homepage goed is uitgelijnd dat hij bij iedereen netjes en strak staat
4. Maak je code overzichtelijk, werkt een stuk makkelijker
5. Zorg dat de achtergrond van je homepage scherp is, of kies een andere achtergrond, want zo ziet het er heel lelijk uit.
6. Veel errors in je code
7. Ik zie dat je twee domeinen in gebruik hebt, zonde van het geld, kan gemakkelijk met 1.

Pluspuntje: Je site is in divs opgebouwd. Zo kun je er hopelijk iets mee.

DMWeijers
Moderator

2088 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 17:10

Quoting: Maarten64

Jammer dat jullie niet wat meer tips geven... de meeste mensen hier hebben geen ongelijk, maar je kunt er zo niets mee.

Je geeft er zelf ook niet echt bijster veel.

Mijn reply zat vol met tips, tenminste voor het brein dat ze kon ontcijferen:
Quoting: DMWeijers

Ten eerste een verschrikkelijk irritante Flash-intro.

Mijn reactie, en die hierboven, laten zien dat deze intro niet zo'n goed plan is. tip: Verwijder de intro.

Vervolgens moet ik nog een keer klikken om naar jullie eigenlijke website te gaan.

Vervolgens kom ik nog een slechte ervaring tegen, de splashpage. Is geen goede gebruiksvriendelijkheid. tip: Haal deze ook weg.

zie ik een achtergrond afbeelding van zeer lage kwaliteit

Het kan mijn schermgrootte zijn of de afbeelding zelf, maar er is in ieder geval iets mis met de afbeelding. tip: kijk eventjes naar wat er mis is in de code of met de afbeelding zodat deze in er in ieder geval goed uit ziet.

een ontwerp dat in stukken over de pagina is verspreid.

Het ene blok staat linksboven en vervolgens, zo'n 200 pixels lager, begint het andere blok. tip: Kijk even in je code wat er mis is en waardoor deze blokken niet uitlijnen. Als dit met opzet gedaan is, dan is het een slechte ontwerpkeuze.

tip: Werk even aan je typografie. Met een donkere achtergrond moet je bij voorbaat al de line-height vergroten, dat leest wat makkelijker.
tip: Werk aan je visuele hierarchie. Je headings zijn dezelfde kleur als je body-tekst. Misschien dat je deze feller wilt maken zodat ze eruit springen?
tip: Tellers van het bezoekersaantal hebben voor de gemiddelde bezoeker niet zoveel waarde. Daarnaast kloppen de resultaten niet, vanmiddag was ik #1942 en nu ben ik #1953. Weg ermee.

Hoop dat je hier dan wel iets mee kunt :)

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 8 Mar 2010 19:24

eiwww!!!

geen doctype op de splash ellende, snel weglaten want wat moet een zoekmachine er wel niet van denken?
opmaak in tables en allemaal mouseovers in plaats van css hovers
blokkige noisy achtergrondafbeeldingen
onzinnige bestandsnamen: waarom pageid... ipv bandleden.html?
inline styles zijn ook niet handig
waarom een .com link op de .nl domein??

nog even de bezem erdoorheen dus :-P

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 10:59

Quoting: sparetime

Niet mee eens. Mijn browser (firefox) bleef crashen op je intro. Na vier keer had ik het wel gezien.

Ik heb dus heel je site niet gezien. Als dat bij meer bezoekers gebeurt is dat heel jammer lijkt mij. Een bezoek meer of minder is jammer dan, maar als het bij 60% of hoger is... tsja, dan zou ik een nieuwe website (laten) maken ;-)

sparetime
Forum Lid

3 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 11:10

je kan er ook rechtstreeks heen.

www.partyband-sparetime.nl

Oo_dj_tm_oO
Forum Lid

1017 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 11:28

Dat bedoelen we dus niet, we bedoelen dat de intro weg moet.

vraag je, waarom denk je dat het professioneel is? Ik waan mezelf weer terug in de jaren 90 en frontpage..

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 11:40

Wel leuk dat als je F5't je bezoekersteller omhoog gaat. Geen IP adres controle? (Ik heb je teller op 2025 gezet)

sparetime
Forum Lid

3 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 15:07 · Aangepast door: sparetime

Quoting: BaZz

eiwww!!!

geen doctype op de splash ellende, snel weglaten want wat moet een zoekmachine er wel niet van denken?

Wat bedoel je daar mee ?

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 9 Mar 2010 17:31

een html doc hoort een doctype declaratie te hebben op regel 1 van de html (de echte site heeft dat gelukkig wel), en ik betwijfel of een zoekmachine informatie/links vindt om door die 2 ellendige splash pagina's heen te komen, en de daadwerkelijke site vindt.

Maak dan alleen een redirect op de .com site, en gebruik alleen de .nl

http://www.html-site.nl/boiler_html401.php

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap