HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Sitecheck / Vakantiehomepage
Schrijver Bericht
edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 09:13

Hallo

Onze vakantiehomepage is wel al een tijd online en we hebben via email en gastenboek al veel positieve reacties gehad.
De site is gemaakt door onze zoon.
We kwamen op dit forum terecht en willen eens vragen wat jullie van de site vinden
http://www.etiebax.nl

Groeten

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 09:16

Mooi design, alleen een beetje slordig dat de email adressen van de mensen in het gastenboek voor iedereen te lezen zijn..

Musicalfan
Forum Lid

275 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 09:30

Ziet er netjes uit

RicardoDesigns
Forum Lid

450 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 09:44 · Aangepast door: RicardoDesigns

Leuke website, mooi design, en ook de code ziet er netjes uit.

Enkel vraag ik mij af waarom er zo'n vermelding staat voor de webhoster (misschien is dit het bedrijfje van uw zoon, en heeft u het daarom geplaatst) maar zelf plaats ik ook niet op mijn site welke webhoster ik gebruik, hooguit als artikel/review.

Veel succes, en plezier met de website ;)

PS: Webdesign zit 'm zeker in de naam, zoals ik las heet uw zoon ook Ricardo, dan kan er niks mis zijn met de website :D

Groeten,
Ricardo

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 10:50

Quoting: Sebastiaan Franken

Mooi design, alleen een beetje slordig dat de email adressen van de mensen in het gastenboek voor iedereen te lezen zijn..

Hoi Sebastiaan, dank voor je positieve reactie
Slordig schrijf je, ja wat heet slordig, de zoon was 16 toen die voor ons de website ging maken.
Hij is dus geen prof zo te zeggen, heeft boeken gekocht over PHP en is er mee aan de slag gegaan.
Zo heeft die de hele site helemaal zelf gemaakt en zijn er wel trots op natuurlijk.
Maar is het een moet of heeft het nadelen voor de mailers in gastenboek?
Zou je me hier wat meer info over willen geven wat het beste is dan?

Groetjes Ed

Quoting: Musicalfan

Ziet er netjes uit

Bedankt

Ed

Quoting: RicardoDesigns

Leuke website, mooi design, en ook de code ziet er netjes uit.

Enkel vraag ik mij af waarom er zo'n vermelding staat voor de webhoster (misschien is dit het bedrijfje van uw zoon, en heeft u het daarom geplaatst) maar zelf plaats ik ook niet op mijn site welke webhoster ik gebruik, hooguit als artikel/review.

Veel succes, en plezier met de website ;)

PS: Webdesign zit 'm zeker in de naam, zoals ik las heet uw zoon ook Ricardo, dan kan er niks mis zijn met de website :D

Groeten,
Ricardo

Hoi Ricardo
Nou bedankt voor je positieve antwoord, leuk ja
Mijn zoon heet dus Riccardo ja (kan er niks mis gaan lol) maar is geen prof, hij heeft het allemaal zelf geleerd en gedaan, boeken gekocht en aan de slag ermee
En hij heeft dus helemaal niks te maken met DeziWeb, we hadden van te voren een andere webhosting en beveil niet
Nu dacht ik misschien is het wel leuk ook voor reclame voor DeziWeb om dit te plaatsen onderaan de website
Ziet het niet uit dan wat betreft die vermelding van de webhost?, kan je gerust schrijven hoor en wat bedoel je precies met artikel/review?

Thx nog en groeten, Ed

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 12:01

Leuke site..

Ik denk dat u terecht trots kunt zijn op uw zoon.
Er komen hier sites voorbij van andere 16 jarige die van mindere kwaliteit zijn. (beoordeling puur op uiterlijk)

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 13:47

basjan

Dank je wel Basjan.

Bross
Forum Lid

262 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 17:08

Quoting: edinfo

Maar is het een moet of heeft het nadelen voor de mailers in gastenboek?
Zou je me hier wat meer info over willen geven wat het beste is dan?

Het is beter als er geen e-mailadressen openlijk in het forum staan, omdat er dan meer kans is dat mensen spam-emails krijgen, maar ik denk niet dat het heel erg is in dit geval, het gaat vooral over heel erg druk bezochte sites.

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 18:03

Quoting: Bross

Het is beter als er geen e-mailadressen openlijk in het forum staan, omdat er dan meer kans is dat mensen spam-emails krijgen, maar ik denk niet dat het heel erg is in dit geval, het gaat vooral over heel erg druk bezochte sites.

Hoi Bross
Dank je wel, mijn zoon is het al aan het veranderen.
Goede raad en tips is meegenomen he

Groet Ed

Rope
Forum Lid

982 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 18:33

Eerlijk gezegd vind ik het design wel mooi. Alleen ik vind het niet passen bij het doel van de site.

De site is in mijn ogen vrij informeel en hij bevat meningen die niet bekeken zijn vanuit een objectief oogpunt.
In zo'n geval kan de lay-out (die toch vrij formeel oogt) van mij wel wat minder formeel.

Verder vind ik het een leuk initiatief om zo mensen op de hoogte te brengen van de mogelijkheden en opgedane ervaringen op bepaalde campings en vakanties.

Verder veel succes toegewenst:).

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 18:46 · Aangepast door: edinfo

Quoting: Rope

Eerlijk gezegd vind ik het design wel mooi. Alleen ik vind het niet passen bij het doel van de site.

De site is in mijn ogen vrij informeel en hij bevat meningen die niet bekeken zijn vanuit een objectief oogpunt.
In zo'n geval kan de lay-out (die toch vrij formeel oogt) van mij wel wat minder formeel.

Hoi Rope

Snappen niet goed wat je bedoelt met vrij informeel? en met meningen die niet zijn bekeken vanuit een objectief oogpunt, sorry maar hebben hier nog nooit iets over gehoord.
En desing is toch over vakantie en daar gaat de site toch over? Een vakantiehomepage toch
Maar goed gaarne wat uitleg aub,

Rope
Forum Lid

982 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 19:09

Snappen niet goed wat je bedoelt met vrij informeel? en met meningen die niet zijn bekeken vanuit een objectief oogpunt, sorry maar hebben hier nog nooit iets over gehoord.

Volgens mij was het allemaal toch vrij duidelijk.

De lay-out van de site is formeel. (heel erg strak alles is vierkant, de header geeft de indruk van een bedrijf)
De inhoud is dat niet. (Het gaat over jullie eigen ervaringen op vakantie, heenreizen, terugreizen etc en hoe jullie dat ervaren hebben)

Dat gaat in mijn mening niet goed samen.

En desing is toch over vakantie en daar gaat de site toch over? Een vakantiehomepage toch
Maar goed gaarne wat uitleg aub,

Zoals ik al zei hierboven is het design heel erg strak en geeft het een idee af dat de site inderdaad over vakanties gaat maar eerder over beoordelingen van bepaalde campings of eventuele reisorganisaties(iets in die richting).

Uit de inhoud blijkt dat het persoonlijke ervaringen zijn en volgens mij eerder bedoeld is als blog voor vrienden en familie leden dan het informeren van onbekenden over de mogelijkheden van bepaalde vakantieplekken.

Zoals ik dus al zei de lay-out en de inhoud matchen niet.

Hopende je genoeg geïnformeerd te hebben, Rope.

RicardoDesigns
Forum Lid

450 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 19:59

Ik bedoelde dat ik enkel mijn webhosting bedrijf noem in een review of artikel op mijn eigen site, ik zou niet zomaar een link plaatsen. Je betaalt immers om je website daar te hosten en dan kan je net zo goed een gratis host nemen.

Maar als u graag de webhoster wilt vermelden is niet perse een minpunt hoor.

Veel succes met de website ;)

Groeten,
Ricardo

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 20:33

techneutisch:

bewuste,maar ook tikfouten in de css:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.etiebax.nl%2F

wat verdwaalde xhtml schrijfwijze in de html:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.etiebax.nl%2F

spaties in de bestandsnamen kunnen het best voorkomen worden (met bv - of _)

links en contact zouden nog hover effect mee kunnen krijgen....

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Jan 2010 21:56 · Aangepast door: edinfo

Quoting: Rope

Volgens mij was het allemaal toch vrij duidelijk.

Tja schijnbaar was het niet duidelijk voor ons anders vroegen we het niet he.

En je schreef: Zoals ik dus al zei de lay-out en de inhoud matchen niet.

Ok is je goed recht natuurlijk als jij dat meent, we vinden zelf van niet.
Je bent eerlijk gezegd ook de eerste persoon die dat schrijft, maar goed we vroegen om meningen he

Groeten

BaZz

Ok BaZz, de zoon heeft het gelezen. Hij gaat aan de css en html fouten werken

Groeten

Quoting: Sebastiaan Franken

Sebastiaan, dit hebben we nu veranderd

Groeten

Quoting: RicardoDesigns

Hebben het maar weggehaald van de site

Groetjes

Wilden iets vragen maar is al opgelost, sorry

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 21 Jan 2010 17:12

Hij gaat aan de css en html fouten werken

nog wat tips:
de fouten zijn weg uit de html, de waarschuwingen kan je wegkrijgen door html schrijfwijze te hanteren <br> ipv <br /> (een simpele replace actie dus)

en lightgrey is geen officiële kleurnaam (zie note onder de tabel)
http://www.w3schools.com/css/css_colornames.asp

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 19 Mar 2010 13:33

Bij Hulpprogramma voor webmasters geeft Google bij HTML suggesties het volgende aan:
Metabeschrijving Pagina's
Dubbele beschrijvingen in "meta"-tags 13
De volgende links staan daarbij:
/index.php?page=vakantie/showcamping&id=10 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=11 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=12 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=14 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=15 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=18 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=19 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=20 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=22 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=7 URL/index.php?page=vakantie/showcamping&id=9 URL/index.php?page=vakantie/showvakantie&id=3

Title-tag
Dubbele "title"-tags 2
Hier staat echter niks bij.

Klik hier voor de website.

Wat kan ik aan deze meldingen doen?

Bvd,
Edje.

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 19 Mar 2010 14:14 · Aangepast door: BaZz

easy!

de dubbelingen weghalen! :-)

Er wordt aangegeven welke pagina's exact dezelfde informatie in een metatags hebben. Even de metatag-teksten aanpassen zodat je net wat verschillen krijgt. Het zijn geen ernstige meldingen hoor, het is meer voor de puntjes op de i.

en de hierboven eens aangegeven foutjes in html en css staan er nog allemaal in.....

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 20 Mar 2010 13:57 · Aangepast door: edinfo

Oke bedankt, nu is het duidelijk.
De fouten staat er in inderdaad nog in, nog niet veel tijd voor gehad.
Sommige fouten (zoals de opacity in css) kunnen echter niet worden weggehaald zonder het design aan te passen.
De rest van de fouten zal zo spoedig mogelijk worden opgelost.

Gr,
Edje.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 20 Mar 2010 19:39

@Edinfo

Beetje laat: E-mail aderssen op je site laten staan is slordig omdat je dan kans hebt op spam.

Ooh, en als je nog iets wilt zegegn zonder dat iemand anders iets heeft gezegd gebruik dan aub de verander knop. Dit kere zal ik het voor je aanpassen.

Jord
Forum Lid

458 posts
# Geplaatst: 23 Mar 2010 07:05

Ik weet niet of het aan mijn browser ligt (google chrome). Maar de google adsense advertenties staan bij mij voor zo'n 50% buiten beeld, en nu krijg je onder zo'n scrollbar.

Dit zou ik toch veranderen.

Verder zou ik bij de contact pagina, waar je een e-mail via kan sturen, het anti spam veranderen. Je kan het via een code doen, maar een code hoeft niet, ik heb ook gezien dat je zelf kan instellen hoeveel berichten 1ip maximaal kan sturen.

Verder erg mooie site.

edinfo
Forum Lid

10 posts
# Geplaatst: 26 Mar 2010 19:27

Bedankt voor de reacties!

@ Sebastiaan Franken
Waar staan die emailadressen precies?

@Jord
Mmm ligt dat echt aan de ads of aan ook aan jouw schermbreedte? Of begrijp ik het verkeerd?
Dat van contact is misschien wel een goed idee idd.

Gr,
Edje.

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap