HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Sitecheck / Website beoordelen op logika en design
Schrijver Bericht
Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 17:17

Hallo allemaal

Misschien ga ik jullie een vraag stellen die hier niet thuishoort of waar niemand trek in heeft te doen.

Het volgende:

Ik heb mijn eerste website gemaakt en vraag me af of deze enige logika heeft en hoe jullie het uiterlijk beoordelen

Het maken en herschrijven, herschrijven en herschrijven heeft behoorlijk wat tijd en inspanning gekost, vandaar ik nu graag meningen van mensen zou willen horen, zowel positief als negatief.

Ik sta open voor alle meningen en verbeteringen, of misschien zou ik er
beter aan doen professionele website maker in te schakelen?

De website www.ashrama.nl

Marjan

ReZon
Forum Lid

487 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 17:39

Het is mooi meegenomen dat je site xhtml valid is, maar dat logotje mag best weg hoor.

Persoonlijk zou ik m'n site centreren.
Je gebruikt verschillende lettertype (grote) in je content.
Het zoek vak zou ik een andere positie geven.

Wat ik niet mooi vind is je menubalk, en dan bedoel ik twee zinnen onder elkaar.
Je menu in de sidebar zou ik een hover geven nu krijgt hij alleen een hover na er op geklikt te hebben.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Anywhy
Forum Lid

1566 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 17:43 · Aangepast door: Anywhy

De website heeft eigenlijk totaal geen lay-out. Da's jammer...
Ik zou alles centreren, mooie lijnen om de body, header, sidebar en dan ziet het er al veel beter uit ;)

En de XHTML Valid button hoeft voor mij niet :)
Maar het is wel volledig XHTML Valid.

EDIT:
@Rezon:
Je was me nét voor :P

joren
Moderator

3862 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 18:15

Verplaatst naar sitecheck

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 18:54

Rezon en Anyway

Bedankt voor je reactie

Centreren, heb ik over nagedacht maar heb gekozen voor deze opzet ivm. het eenvoudig kunnen invoegen van nieuwsitems naast de site.
In principe staat er 2 lettertypen, de headlines (onder voorwoord) en de rest is comic sans, maar het kan zo zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Hier ga ik nog naar kijken.

Hoe zou je die "menubalk" oplossen dan?
Het is nl. een spry deelvenster waaronder diverse teksten staan en om niet buiten de standaard en oudere browser instellingen te vallen, scrollen om het totaal te zien, ben ik beperkt tot een bepaalde breedte van deze toepassing.
Content, toch wel he, had hem eerst op groen staan, daarna ff op blauw maar (blauw is geen gezicht op de site) om de één of andere reden heb ik het terug gezet naar rood.

Wat bedoel je met geen layout, elke pagina is hetzelfde opgebouwd, bewust zonder franje gedaan vanuit het karakter van de site.
Misschien begrijp ik je opmerking niet helemaal, zou je dat willen toelichten?

Marjan

DMWeijers
Moderator

2203 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 19:01

Quoting: Ashrama

Centreren, heb ik over nagedacht maar heb gekozen voor deze opzet ivm. het eenvoudig kunnen invoegen van nieuwsitems naast de site.

Denk hierbij na dat niet iedereen dezelfde grootte qua scherm heeft als jij hebt.

In principe staat er 2 lettertypen, de headlines (onder voorwoord) en de rest is comic sans, maar het kan zo zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Comic Sans word zo vaak gebruikt, en nog vaker op een amateuristische manier, dat dit erg onprofessioneel overkomt. Zelf zou ik kiezen voor een wat zakelijker lettertype: Verdana.

Quoting: Anywhy

Ik zou alles centreren, mooie lijnen om de body, header, sidebar en dan ziet het er al veel beter uit ;)

Niet doen, maar dan ook echt niet, dan krijg je een slap samenhangsel van wat mensen "een layout" noemen. Alleen door lijnen kom je er niet, want een layout bestaat niet alleen uit lijnen.
Als je het ontwerp van je site echt wilt verbeteren, zorg je dat er meer samenhang komt tussen de elementen (niet veel verschillende kleuren, etc)

ReZon
Forum Lid

487 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 19:43

Je zou het b.v. ZO kunnen doen.

Probeer je letter type (grote) in het content hetzelfde te houden.

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 20:00

Quoting: ReZon

Je zou het b.v. ZO kunnen doen.

Probeer je letter type (grote) in het content hetzelfde te houden.

Dit "zo" is precies wat ik niet wilde omdat het effect voor mijn site zou zijn:
Door de hoeveelheid tekst krijg ik dan veel te veel pagina's of eindeloos scrollen zonder de belangrijke items direct in beeld te hebben met als gevolg dat de bounce rate dramatisch stijgt.
De doelgroep zoekt zeer specifiek naar bepaalde items die direct in beeld moeten staan.
Daarnaast vind ik persoonlijk het veranderen van een "instappagina" (index) naar een andere layout erg vervelend en druk.
Mijn doelgroep stapt veelal op de pagina binnen waar de kernwoorden uit de zoekopdracht staan

ps in een eerdere opzet heb ik een spry horizontale (item navigatie) en vertikale (navigatie links) menubar geprobeerd maar je komt dan uit op of enorme teksten of enorm veel pagina's waarbij je het grote risico loopt niet geindexeerd te worden door teveel gelijkenissen en het grote aanbod op internet.

Bleet een deelvenster over met beperkte ruimte, moet zeggen dat die dubbele regels mij ook niet echt vrolijk maken maar wat is naast wat je aangaf een beter alternatief?

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 20:04

Quoting: DMWeijers

Denk hierbij na dat niet iedereen dezelfde grootte qua scherm heeft als jij hebt.

Ja juist daar heb ik over nagedacht vandaar de site links centreren zodat er een minimale ruimte voor de "kleinere" browserformaten overblijft waar een klein aanklik menu of iets dergelijks kan komen waarmee naar de nieuwsite gegaan kan worden of iets als een inline pop-up of zo.

Marjan

Anywhy
Forum Lid

1566 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 22:22

Quoting: DMWeijers

Niet doen, maar dan ook echt niet, dan krijg je een slap samenhangsel van wat mensen "een layout" noemen. Alleen door lijnen kom je er niet, want een layout bestaat niet alleen uit lijnen.
Als je het ontwerp van je site echt wilt verbeteren, zorg je dat er meer samenhang komt tussen de elementen (niet veel verschillende kleuren, etc)

Doe het dan wel netjes, wil ik daarma duidelijk maken. Je moet met lijnen niet gewoon wat neer zetten maar alles een mooi plekje geven ;)

en Anyway

Ik heb een nieuwe nickname :p ach, maakt niet :)

Ja juist daar heb ik over nagedacht vandaar de site links centreren zodat er een minimale ruimte voor de "kleinere" browserformaten overblijft waar een klein aanklik menu of iets dergelijks kan komen waarmee naar de nieuwsite gegaan kan worden of iets als een inline pop-up of zo.

Je kan ook instellen (CSS) dat je site gewoon verkleint tot 250px bijv.
Verklein deze site maar eens (bedoel ik html-site mee)

Succes!

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 18 Nov 2009 22:52

Tja, namen van over de grens he :) mijn nederige excuses Anywhy maar ik had het niet eens gezien tot je het net schreef :)

Ja verkleinen dat kan dus ook, hier heb ik niet bij stil gestaan, te laat :)

Even wat anders mag dat?
Krijg tot nu toe een redelijke bevestiging dat de site acceptabeler is.
De bounce rate is van gemiddeld ca. 68 % vandaag gedaald naar 34 %
Gemiddeld aantal bezoekers was ca. 35 per dag, vandaag tot nu toe, dit forum gefilterd, 49.
De paginatijd is gestegen omdat er minder tekst staat per deelvenster, het aantal pagina bezoek is sterker toegenomen dan de verdeling van tekst, er zijn juist minder pagina's door dat deelvenster gebruik.
Best wel grappig om te zien en toch blijf ik op zoek naar verbeteringen.
Toch verrekte handig dat SEOlab met informatie.

DNA
Forum Lid

7747 posts
# Geplaatst: 19 Nov 2009 03:04

Sorry, maar moet toch even reageren op de inhoud van de site.
Wat een onzin is het allemaal. Het is eigenlijk gewoon een scam en kwakzalverij.

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 19 Nov 2009 11:15

Quoting: DNA

Wat een onzin is het allemaal. Het is eigenlijk gewoon een scam en kwakzalverij.

Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je mening hoor.

Waar je wel even bij stil zou kunnen staan is waarom jij de dwang hebt te moeten reageren op iets waar niet om gevraagd werd.

En ja, dan kom je direct op de inhoud van de site, een sterk aanwezig Ego in een mens zal zich laten zien door sterk oordelen en veroordelen.

Laten we het hierop houden, jij hebt jouw waarheid ik de mijne.

Bedankt voor je reactie.

Marjan

Pirandello
Forum Lid

172 posts
# Geplaatst: 19 Nov 2009 11:49

Quoting: DNA

Ik krijg ook altijd een enorme jeuk van dit soort sites. ;-)

(Gelukkig hebben we ook nog zoiets als de Stichting Skepsis)

DNA
Forum Lid

7747 posts
# Geplaatst: 19 Nov 2009 13:31

Jup, daarnaast heeft James Randi al echt jaren, maar dan ook echt tientallen jaren al een bedrag van meer dan 1 miljoen dollar uitstaan, voor degene bij wie hij het mag testen. Tot nu toe is niemand langs gekomen.

Daarnaast is toekomst voorspellen echt altijd zo'n onzin. De toekomst is nog niet gebeurd en dan is het gewoon een kwestie van gokken. Ik kan ook een mooi verhaaltje maken. Daarbij met een beetje Cold Reading
En je hebt al een goed verhaal voor potentiële en emotionele slachtoffers.

Ik wil jou uitdagen om naar skepsis te bellen en daar bij hun jouw kunstjes laat zien. En laat het wetenschappelijk bewijzen.

Leuk leesvoer voor anderen:
http://www.skepsis.nl/s-frames.html

Oooh ja, een sitecheck.
Het is niet slim hoe je je submenu hebt gedaan. Het valt niet op. Geef het een andere kleur of laat je submenu tussen je hoofdmenu verschijnen.

Ashrama
Forum Lid

7 posts
# Geplaatst: 19 Nov 2009 13:51

Beste DNA

Bewijzen voor wat wel en niet bestaat, zichtbaar is of niet?

Denk eens over deze zin na:
"Als je danst zal iedereen je voor gek verklaren die de muziek niet hoort"

Als je de site echt had gelezen voordat je direct je mening klaar had als nonsens, scam en kwakzalverij dan had je gelezen dat er precies hetzelfde vermeldt staat als het over toekomst voorspellen gaat :)

En ja ook ik weet heel erg goed dat er veel personen zijn die jou willen wijsmaken dat ze dat wel kunnen, maar de realiteit is dat er niets in tijd vaststaat enkel dat wat mogelijk is en jij als persoon altijd de keus hebt iets wel of niet te doen.
Dit staat ook op de site, lees dus eerst voor je alles over 1 kam scheert.
Deze reactie is niet bedoeld om jou of wie dan ook in een andere mening of waarheid te zetten of te willen overtuigen, de reden is beperk jezelf niet vanuit ervaringen en gedachten die uit het verleden of bij anderen vandaan komen maar leef nu en sta open voor het leven.

James Randi, het is te gemakkelijk zonder inhoudelijk te kijken naar wat hij precies aan "test" heeft uitgedacht waarmee hij enig bewijs wil zien.
Verdiep je eens in wat hij precies opgesteld heeft en zet dat eens af tegen bv. het kunnen zien van geluidsgolven of het kunnen voelen van UMTS straling / golven.
Misschien begrijp je dan dat soms niet alles is zoals het er op het eerste gezicht uitziet, waarneembaar is.

En het uitloven van een miljoen?
Tja, ik bv. persoonlijk leen me niet voor het negatief willen bevestigen van iemand ego, ik zou deze man eerder willen helpen zodat hij verder kan kijken en denken dan hij tot nu toe kan, want ook hij weet dat er meer is tussen hemel en aarde alleen heeft hij de enorme drang te bewijzen dat het er niet is omdat hijzelf dit niet waarneemt, tastbaar is.

Marjan

PS. deze reactie is absoluut niet bedoeld iemand te kwetsen of in zijn ongelijk te stellen.
Mocht je dat gevoel hebben dan bij deze mijn excuses hiervoor.

En over die sitecheck, er word gewerkt aan een sitemap.
Submenu's werken niet voor mijn doelgroep (ooude site had die nl.) omdat het om zoekwoorden gaat die men via de zoekmachine aanklikt en dan die direct in beeld wil hebben, zoals wij eigenlijk toch allemaal willen

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

Sponsor: BlueYellow

Sitemap