| Schrijver |
Bericht |
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 21 Jun 2009 20:31
hallo,
ik ben nieuw op dit forum, maar ben ook pas een dikke week klaar met mijn site.
kijk aub op www.mijncreaties.com , en vertel me even wat je ervan vindt.
ik heb de template van een andere site gedownload, maar daarna wel uitgebreid aangepast en bijgewerkt.
firefox gebruikers: die paarse streep onder de "mijn creaties.com" banner, hoort er niet.... maar die krijg ik niet weg....
in andere browsers doet hij het wel gewoon goed.
|
| |
|
Vestel Forum Lid
626 posts |
# Geplaatst: 21 Jun 2009 21:16
Mooie layout! maar die engelse vlag lijkt raar op mijn computer.
Ik vind het echt een mooie website!
succes verder!
Mvg
Vestel
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 01:11
bedankt vestel,
zou het mogelijk zijn dat je mij een screenshot stuurt van de site vanaf jou computer?
ik zou graag weten wat je bedoelt met "maar die engelse vlag lijkt raar op mijn computer", misschien zit er namelijk ergens een foutje in die ik nog niet ontdekt hebt.
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 01:34
enige waar ik heel de tijd aan denk:
Wie hebben model gestaan bij jouw tekeningen?
hyves? foto's? behind-the-screen video's?
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 01:46
Quoting: DNA enige waar ik heel de tijd aan denk:
Wie hebben model gestaan bij jouw tekeningen?
hyves? foto's? behind-the-screen video's?
goede vraag, het is begonnen met een hele mooie foto van cindy crawford die ik op google vond toen ik naar een bureaublad achtergrond zocht.
na vele jaren verder, en vele tekeningen later besloot ik die ene foto waarmee het begon opnieuw te maken met mijn betere kennis en vaardigheden.
dat werd meer en meer, en uiteindelijk werd het een site.
een deel van de tekeningen zijn foto's gevonden op internet.
er zijn ook tekeningen die gemaakt zijn voor vrienden, kennissen.
zo vind je mijn boer, schoonzus, vriendin, vader en moeder, goede maat en wat collega's van me op de site.
er zijn ook tekeningen gemaakt voor vrienden van vrienden.
er zijn 5 tekeningen bij die gewoon volledig uit mijn hoofd komen.
dus het is allemaal een mengelmoes van gevonden foto's, foto's gestuurd door vrienden, familie-leden en fantasie.
maar wat ik mis is: je mening over mijn site.
ik ben een beginner met html, en de mening van ervaren web-designers en kenners geeft mij een veel beter beeld op mijn resultaat.
|
tornz0r Forum Lid
336 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 08:56
Mooie site!
alleen ik zou bijvoorbeeld dit gewoon in het nederlands doen:
Welcome op MijnCreaties.com
News and Updates
wat typfoutjes: Validator
|
myown Forum Lid
366 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 12:49
Misschien kan je de klok wegdoen, daar heb je echt niks aan, als ik het uur wil zien kijk ik 30 cm lager xD.
Werkt misschien wel in je nadeel als de mensen de klok zien en ze moeten ergens zijn ...
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 13:01
Quoting: myown Werkt misschien wel in je nadeel als de mensen de klok zien en ze moeten ergens zijn ...
haha :P daar heb je wel gelijk in.
maar persoonlijk vind ik het best leuk om zo'n klokje te hebben in het menu.
heeft inderdaad weinig tot geen meerwaarde, maar goed... op zich heeft de hele site geen echte hoge waarde.
bedankt voor je mening, maar ik kies er toch voor het klokje te houden.
@ tornz0r,
ik heb het uitgeprobeerd in een html-editor, en ik geef toe, het ziet er inderdaad nog steeds wel goed uit als het in het nederlands is.
dus ik ga vanmiddag even overal die text veranderen.
|
Rene Stuifzand Forum Lid
11 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 15:01
Positieve punten:
* Prima breedte voor het tonen van tekst op de voorpagina wat de tekst goed leesbaar maakt.
* Prima kleurgebruik
* Duidelijke menuitems
Verbeterpunten:
* Als ik jou was zou ik een keuze maken tussen het gebruiken van "ik" of "we" in je teksten. Het is een beetje onduidelijk wie of wat.
* De paginatitel die je nu gebruikt is erg onduidelijk "Mijn creaties" en deze gebruik je op elke pagina. Je zou per pagina kunnen omschrijven wat je laat zien.
* Ik vind het klokje ook onnodig maar je hebt al gezegd dat je dit wilt laten staan.
* Engelse vlag lijkt uitgerekt. Vlaggen hebben allemaal een eigen maat. De engelse vlag heeft standaard een meer "breedbeeld" vorm en dus een andere maat dan de Nederlandse vlag.
* Je logo is aanklikbaar om terug te gaan naar de Homepagina. Dit is erg goed, maar normaal doe je dit niet op de homepagina zelf. Daar maak je het logo klikloos.
* Het zoeken van google staat een beetje tegen de kant in je footer, misschien is het mooier om deze wat padding te geven. Ik zou zelf de copyright ook in de footer plaatsen, omdat dit een gebruikelijkere plek is. Dan loopt het ook niet door de illustratie heen aan de linkerkant.
* Als mensen iets moeten downloaden dan kun je vertellen hoeveel ze gaan downloaden. Bijvoorbeeld bij je muziek zet je er even achter dat het bv (3,5mb) is.
* Als je mensen iets wilt laten lezen gebruik dan geen "klik hier" om hier naar te verwijzen. Je kunt beter een zinvollere beschrijving gebruiken. Zoals je bij Gastenboek en reizen doet.
* Ik vind dit een beetje een gekke zin om te gebruiken, want zijn er website waar het niet gewenst is om rond te kijken? vandaar de website denk ik dan.
"In de tussentijd bent u vrij om rond te kijken, en om in het gastenboek te schrijven. "
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 17:02
hoi rene,
bedankt voor je vele tips.
ik heb ze even in kladblok gezet, en ik ga hier morgen ochtend en middag even aan werken.
ik ben het eigenlijk wel eens met je punten.
waarschijnlijk zag ik dat zelf niet omdat ik er al zo vaak met mijn neus boven heb gehangen.
om deze reden is het fijn feedback te krijgen van ervaren mensen.
dus deze weizigingen worden binnenkort doorgevoerd.
|
Vestel Forum Lid
626 posts |
# Geplaatst: 22 Jun 2009 22:43
Sorry voor het late antwoord maar ik zit nog in de examens,
maar rene heeft het net gezegt, de grootte een beetje aanpassen van de vlaggen
Succes ermee!
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 23 Jun 2009 15:54
wat ik nou veranderd heb naar aanleiding van alle feedback in dit onderwerp:
* de link van de header op home weggehaald (op andere pagina's linked hij dan naar home)
* alle texten op de nl versie nederlands gemaakt, en alle texten op engelse versie engels gemaakt.
* geprobeerd wat html type foutjes eruit te krijgen. (niet helemaal gelukt)
* alles in de term "ik" gezet, in plaats van "we" of beide.
* google zoek formulier 0.1em opgeschoven met padding.
* de copyright text IN de footer gezet inplaats van erboven.
* bij download-links de grootte in MB's erbij gezet.
* de "klik hier" texten veranderd.
* onnodige texten en/of opmerkingen opgeschoond/verwijderd.
* de "nog niet geplaatst" link bij gedichten verwijderd.
wat ik bewust niet gedaan heb:
* het klokje weghalen, onnodig maar wel iets dat ik persoonlijk leuk vind.
* de text van de header bij elk onderwerp veranderen, (zag er een beetje vreemd uit bij bepaalde pagina's)
* pagina titel kan ik niet veranderen omdat alles via een "frameset" op index.html gaat.
* engelse vlag meerdere malen aangepast, en veranderd... het zag er heel druk uit toen beide kleine plaatjes van formaat verschilde. uiteindelijk er toch voor gekozen om de oude versie weer terug te zetten.
sommige feedback dus niet opgevolgd, maar wel als een bewuste keuze na meerdere malen het advies proberen op te volgen.
|
Friso Jordaan Forum Lid
3 posts |
# Geplaatst: 23 Jun 2009 19:50
Jouw website maakt een verzorgde indruk. Geen poespas en een lekker strak layout. Ik zie dat je erg kunstzinnig bent persoonlijk zou ik dan iets meer met het design gaan spelen vooral op het grafische gebied maar ja dat is ieder zijn keus
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 23 Jun 2009 21:25
ik zou graag wat meer willen doen op grafisch gebied.
zoals een hele mooie flash website...
maar ik heb daar op dit moment gewoon echt de kennis niet voor.
ik ben pas net begonnen met html en css, en ik moet dus nog veel leren.
bedankt voor de complimenten over mijn website.
|
Thandruil Forum Lid
350 posts |
# Geplaatst: 24 Jun 2009 10:06 · Aangepast door: Thandruil
Misschien een hele kleine opmerking, heb je de juiste verhouding bij de vlaggen gebruikt? Want ze lijken erg plat. De juiste verhouding voor een vlag voor Nederland is namelijk 2:3, maar voor de Britse vlag is 1:2 de juiste verhouding.
TIP: Hier staan een paar vlag icoontjes in
|
supervinnie40 Forum Lid
691 posts |
# Geplaatst: 24 Jun 2009 12:17
Quoting: Thandruil Misschien een hele kleine opmerking, heb je de juiste verhouding bij de vlaggen gebruikt? Want ze lijken erg plat. De juiste verhouding voor een vlag voor Nederland is namelijk 2:3, maar voor de Britse vlag is 1:2 de juiste verhouding
als je een paar posts naar boven gaat, en het onderste deel van mijn post daar leest dan heb je je antwoord.
het klopt wat je zegt over de verhoudingen, maar het zag er heel vreemd uit toen beide vlaggen een andere maat hadden.
ik heb het getest, maar vond het niet mooi, dus heb ik het weer terug gezet naar zoals het nu is.
|