| Schrijver |
Bericht |
jdesigndotbe Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 16 Jun 2009 19:14 · Aangepast door: jdesigndotbe
Hallo iedereen!
Ik had graag jullie mening gehad over deze website.
Het is gemaakt voor een bevriende Opel dealer uit Bambrugge, Erpe-Mere.
Ze doen ook in 2e hands en wilden hun vlan-account geïntegreerd in hun website. Dat is wel een mengelmoes geworden met een vlan-api maar voor de rest zou de code vrij proper moeten zijn.
Laat maar weten wat jullie ervan denken. Wat kan beter, Usability ect..
Opel garage De Tandt Marc BVBA - Opeldealer voor Bambrugge, Erpe-Mere en omstreken
TODO list:
-Nog een onderschriftje maken met de merknaam bij de nieuwe auto's
-Service pagina op punt zetten
|
| |
|
WEStudio Forum Lid
976 posts |
# Geplaatst: 16 Jun 2009 20:46
waarom in godsnaam een flash-object voor elke titel op je pagina?
|
BaZz Forum Lid
3619 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 10:31
hulde: valid html en css
kijk nog even naar de weergave in IE6.
het logo gaat fout (pngfix nodig)
het menu klapt niet uit
|
Marcel vd Weerd Forum Lid
1217 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 10:40
@WEStudio: Dat is van Sifr. Op die manier kan je custom fonts gebruiken. Je site ziet er trouwens echt goed uit! Netjes, strak en duidelijk!
|
WEStudio Forum Lid
976 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 10:44 · Aangepast door: WEStudio
Custom ('Downloadable') fonts met CSS. Heb je helemaal geen flash voor nodig, lijkt me (ja, ik ben een actief tegenstander van flash :D ).
Anders gewoon eens googlen, ik ben er zo goed als zeker van dat dit ook werkt met css, en dat je geen flash nodig hebt.
|
Nakatomi Forum Lid
1060 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 10:51
Ziet er inderdaad lekker duidelijk en simpel uit lekker voor een dealer ;)
Wat ik wel jammer vind is dat het menu uit het vak komt, kan je ook niet voorkomen maar had ik even wat mooier gevonden als het op zijn plek bleef.
Succes,
Dave
|
jdesigndotbe Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 12:14
Bedankt voor de comments.
Dat is idd sifr. Dat is voorlopig, want er is nog geen css3 ondersteuning, de enige manier waarmee de tekst selecteerbaar blijft bij een eigen font.
Ik ken geen enkele andere manier die dat ondersteund. De manier die daar aangehaald wordt is met css2 en lijkt mij op zijn minst invalid. En als dat al door een browser ondersteund wordt zeker nog niet allemaal.
Ik kijk bewust niet meer naar de IE6 gebruikers uit principe :)
Het web gaat voort, je moet maar volgen.
Maar je hebt gelijk. Voor de eventuele oudere mensen zou ik het toch beter implementeren.
Als het menu hapert is er nog altijd de sitemap ook.
Nakatomi
Zal eens kijken of ik het in de toekomst kan aanpassen.
WEStudio
ja, ik ben een actief tegenstander van flash
En waarom dan?
Bedankt!
|
BaZz Forum Lid
3619 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 12:24
Quoting: jdesigndotbe Ik kijk bewust niet meer naar de IE6 gebruikers uit principe :)
Het web gaat voort, je moet maar volgen.
Maar je hebt gelijk. Voor de eventuele oudere mensen zou ik het toch beter implementeren.
Als het menu hapert is er nog altijd de sitemap ook.
stuisvogel strategie? Veel bedrijven werken ook gewoon nog met IE6, als medewerker heb je dan vaak niet eens de keus, dus echt niet alleen "oudere mensen" hoor.
je sluit best een aardige groep uit:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_web_browsers
fixen lijkt me verstandiger.
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 12:28
Quoting: WEStudio Custom ('Downloadable') fonts met CSS. Heb je helemaal geen flash voor nodig, lijkt me (ja, ik ben een actief tegenstander van flash :D ).
Werkt niet eens in FF, Chrome, IE8 (dus ook IE7 en IE6 kan je vergeten) en Opera.
Safari was bij mij de enigste waarin het werkt.
Oftewel de slechtste optie die er is, omdat safari mij nog wel het minste interesseert.
|
jdesigndotbe Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 13:25
@Bazz; voorts van dat de bronnen 2 verschillende waarden tonen begrijp ik je wel.
Ik zal er rekening mee houden.
@Erwin537; Dat dacht ik wel. Ik dacht dat het een CSS3 techniek is. Hopelijk wordt die snel ondersteund door de browsers.
|
WEStudio Forum Lid
976 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 13:56
Quoting: Erwin537 Safari was bij mij de enigste waarin het werkt.
heb het zelf niet uitgetest, was gewoon het eerste resultaat dat ik vond met google :D
Ik heb vroeger (met IE en FF) met behulp van CSS mijn eigen fonts in een website gezet, en dat werkte prima, zelfs nadat ik ze van mijn pc deïnstalleerde! Dus het is mogelijk :D
Quoting: jdesigndotbe En waarom dan?
Omdat je er een heel aantal bezoekers mee buitensluit, zelfs al is het enkel voor de titels.
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 14:29
Quoting: WEStudio Omdat je er een heel aantal bezoekers mee buitensluit, zelfs al is het enkel voor de titels.
Dat is dus het briljante van sifr, als je geen flash hebt, dan zie je de koppen alsnog, maar dan in een alternatieve font.
|
sitebuilder Forum Lid
146 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 15:26
Heel netjes en strak, alleen een beetje jammer dat hij elke pagina in een nieuw tabblad of venster opent. Dat is namelijk nogal irritant.
Verder heel netjes, en valid!
|
WEStudio Forum Lid
976 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 15:54 · Aangepast door: WEStudio
Quoting: Erwin537 Dat is dus het briljante van sifr, als je geen flash hebt, dan zie je de koppen alsnog, maar dan in een alternatieve font.
lol dan is de site inderdaad toegankelijk voor de meeste bezoekers, maar er is nog steeds een kleine groep (al is het niet meteen de doelgroep) die buitengesloten wordt.
Nou ja, dit is een andere discussie waarmee we dit topic niet zullen vervuilen. Terug naar de eigenlijke discussie :D
|
jdesigndotbe Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 17 Jun 2009 23:11
maar er is nog steeds een kleine groep (al is het niet meteen de doelgroep) die buitengesloten wordt.
Making no sence.. Iedereen kan perfect de site bezoeken ook zonder flash.
Als je alles juist implementeerd en maakt zou er zelf in de meeste gevallen geen problemen met flash zijn. En de tijden dat flash slecht is voor SEO zijn ook aan het vergaan. Heb gelezen op de Gblog dat ze technieken hebben die ook flash lezen.
De site is ook mobiel bereikbaar al zijn er dan enkele problemen met de navigatie. Maar dan is er ook weer de sitemap.
Sommige pagina's laden in een nieuw tabblad omdat ze naar de Officiele Opel site linken. De normale pagina's binnen de site zouden in hetzelfde tabblad moeten laden.
En valid zijn is zowat een minimum vereiste. Ik schrijf al mijn websites in notepad en dan moet je eenmaal goed opletten.
Zo leer je dan ook wel het meeste.
Ik heb vroeger (met IE en FF) met behulp van CSS mijn eigen fonts in een website gezet, en dat werkte prima, zelfs nadat ik ze van mijn pc deïnstalleerde! Dus het is mogelijk :D
Heel benieuwd maar volgens mij nog steeds onmogelijk.
|