| Schrijver |
Bericht |
MatthijsI Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 15 Apr 2010 17:28 · Aangepast door: MatthijsI
OK, ik heb 3 kolommen; de eerste is width "300", de laatste is "301" en de middelste is de rest. Dat kun je regelen met 300, *, 301 of iets dergelijks. So far so good.
Mijn vraag:
Ik heb een tabel nodig van 4 kolommen, waarvan de meest linkse en rechtse een vaste breedte hebben (zeg: 300 en 301). Kan ik ervoor zorgen dat de overige 2 gelijk verdeeld worden? Ik zoek dus zoiets als "300, */2, */2, 301" Kan dat?
|
| |
|
Thandruil Forum Lid
350 posts |
# Geplaatst: 15 Apr 2010 17:58
Waarom gebruik je tabellen? Gebruik CSS, makkelijker en vriendelijker voor zoekmachines!
|
DMWeijers Moderator
2196 posts |
# Geplaatst: 15 Apr 2010 18:40 · Aangepast door: DMWeijers
Quoting: Thandruil Waarom gebruik je tabellen? Gebruik CSS, makkelijker en vriendelijker voor zoekmachines!
Oh, dat is omdat je weet waarvoor deze tabellen gebruikt worden! Als ik een tabel maak hè, gebruik ik ook CSS.
Zolang je ze op de goede manier gebruikt, dan kun je lekker doorgaan met het gebruiken van tabellen hoor ;)
|
egaTniv Forum Lid
3780 posts |
# Geplaatst: 15 Apr 2010 19:33
Dit werkt hier goed ...
html code<table width="100%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="100"> </td>
<td> </td>
<td> </td>
<td width="100"> </td>
</tr>
</table>
|
MatthijsI Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 16 Apr 2010 09:47
@DMWeijers:
Waarom zou ik CSS gebruiken voor iets wat maar op 1 van mijn 120 pagina's gebruikt wordt??
@egaTniv
Dat werkt als een trein! Top! Soms zijn de eenvoudigste oplossingen de beste; gewoon niet definiëren.
Bedankt!
|
DMWeijers Moderator
2196 posts |
# Geplaatst: 16 Apr 2010 14:32
Quoting: MatthijsI Waarom zou ik CSS gebruiken voor iets wat maar op 1 van mijn 120 pagina's gebruikt wordt??
Ik zei dat je best die tabellen mocht gebruiken, in reactie tot Thandruil zijn advies om CSS te gebruiken :)
|
Pirandello Forum Lid
172 posts |
# Geplaatst: 16 Apr 2010 16:18
DMWeijers heeft gelijk. Tabellen mag je best nog gebruiken. Alleen het gaat erom waarvoor ze gebruikt worden. Als het toegepast wordt op tabulaire data is het geen probleem. Het is dus niet dat het gebruik van tabellen verboden is.
Ga je er echter je website mee vormgeven, dan wordt het een ander verhaal. Dat hoor je niet met tabellen te doen, omdat die daar simpelweg niet voor bedoeld zijn.
Zolang niet duidelijk is wat de topicstarter van plan is met zijn tabellen, kun je dus ook niet zeggen of ze op de juiste manier worden toegepast.
|
DMWeijers Moderator
2196 posts |
# Geplaatst: 16 Apr 2010 16:20 · Aangepast door: DMWeijers
Quoting: Pirandello
Zolang niet duidelijk is wat de topicstarter van plan is met zijn tabellen, kun je dus ook niet zeggen of ze op de juiste manier worden toegepast.
En dat wilde ik duidelijk maken.
Quoting: MatthijsI
Waarom zou ik CSS gebruiken voor iets wat maar op 1 van mijn 120 pagina's gebruikt wordt??
Hoewel ik denk dat je als het het op 1 van de 120 pagina's gebruikt, je het niet voor de layout gebruikt, maar voor tabulaire data. Dat betekend dat de TS goed bezig is.
|
MatthijsI Forum Lid
8 posts |
# Geplaatst: 20 Apr 2010 10:18
Ja, "@Thandruil" had ik moeten schrijven, sorry ;)
Merci
|