HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Tutorials / Meest gestelde vragen
. 1 . 2 . >>
Schrijver Bericht
vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 21:19 · Aangepast door: vlerknozem

MEEST GESTELDE VRAGEN

Omdat sommige vragen erg vaak worden gesteld, heb ik hier een klein overzicht gemaakt.

INHOUD
1.0) JAVASCRIPT
1.1) Keyup, keydown, key press?
1.2) Pagina beveiligen met javascript.
1.3) Textarea resizen
2.0) (X)HTML
2.1) (i)frames zijn achterhaald, wat nu?
2.2) Voorkomen dat anderen mensen delen van je site kopieeren.
2.3) Media als mp3, mpeg, mpg implanteren op een valide manier.
3.0) DHTML
3.1) Ik wil tekst en of een plaatje zien bij een hover (tooltip)
4.0) CSS
4.1) In Firefox zijn de maten anders dan in Internet Explorer
4.2) Menu's, images, en meer met css...
4.3) Pagina in het midden. (centeren)
4.4) Verticaal centeren zonder tabellen
5.0) PHP
5.1) PHP, hoe en waarom?
5.2) Ik heb een mailform, maar ik wil het verzenden zonder Outlook etc.
5.3) Warning: Cannot modify header information. Headers already send.
x.x) vervolg
5.4) Waarvoor is een database en hoe werk ik ermee?
5.5) Hoe maak ik een simpele UBB parser?
5.6) Variabel namen in PHP
6.0) OVERIGE
6.1) Handige tools
6.2) Gratis Domein, Gratis host?
6.3) Hoe wordt mijn site beter gevonden met zoekmachines?

1.0) JAVASCRIPT

1.1) Keyup, keydown, key press?
Het kan altijd handig zijn om bepaalde snelkoppeling te maken op je site, of voor een "spelletje" met bepaalde toetsen een bepaalde functie te geven. Maar er zijn verschillende "key" events en welke moet je dan gebruiken?

Hier een mooi DOM* voorbeeld die dus werkt in Firefox, en ehoogstwaarschijnlijk ook in MSIE. Waneer je op een toets / toetscombinatie drukt dan zie je in het juiste kolom de gegevens.
>> Bekijk voorbeeld1
>> Bekijk voorbeeld2
* DOM = Document Object Model

1.2) Pagina beveiligen met javascript
Regelmatig komt het voor dat mensen een pagina wil beveilgen. Sommige mensen denken dat javascript de oplossing is... Dit is niet het geval. Javascript is voor beveiliging onveilig.

De rede is dat javascript bij de client gebeurd. De server moet dus de gehele javascript meesturen naar de client. Eenmaal bij de client kan dus ook een menselijk oog de javascript lezen, en het menselijk oog ziet dan ook de username en password. Onveilig dus,

AANPASSING!!!! :
Dit is niet helemaal waar. Onlanks zijn we met dan aan Wadelft erop gewezen dat er wel degelijk een manier is die moeilijker te omzeilen is, Voor professionals is dit misschien te omzeilen, maar dat van ons tot nu toe nog niemand gelukt. Maar het wachtwoord is niet zichtbaar in de bron.
>> Lees dit topic maar

Het alternatief is PHP, of een ander server-sided scriptingtaal. De naam server-sided zegt het al. Het wordt op de server al geparsed naar html en hoeft dus absoluut niet worden meeverzonden naar de client. Hierdoor blijven vertrouwelijke gegevens als wachtwoorden onzichtbaar voor de client.

>> Zie hier een tutorial voor een veilig inlogsysteem met php & mysql

1.3) Textarea resizen
De ene typed een kort bericht, de ander weer een lang. Een enorme textarea voor een kort bericht is verveld, maar zeg eerlijk. Een lang bericht in een kleine textarea met een scrollbar, is nog vervelender.

Gelukkig ligt de oplossing bij de hand :
>> http://tuckey.org/textareasizer/

2.0) (X)html

2.1) (i)frames zijn achterhaald, wat nu?
Het beste is om gebruik te maken van de functie include() van PHP. Hiervoor moet jouw host PHP ondersteunen.
howto include()

Heb je geen mogelijkheid tot het gebruik van php, of gebruik je een iframe vanwege je flashplayer of iets dergelijks, kan Ajax een goede oplossing bieden.
Ajax include
Waarom geen iframes?

2.2) Voorkomen dat anderen mensen delen van je site kopieeren.
Helaas is dit niet mogelijk. Zowel images, stylesheets, javascript als html en nog een hoop meer kan "gestolen" worden. Wanneer je niet wilt dat er van je werk gebruik wordt gemaakt, publiceer het dan ook niet.

Wat gezien kan worden, kan gebruikt worden.

Het enige dat niet "gestolen" kan worden zijn server-sided scripting talen. Deze worden op de server al geparsed ( vertaald ) naar html. De client kan alleen de HTML zien. Om deze rede zijn deze talen bij goed gebruik ook veel veiliger.
>> Lees ook dit topic

2.3) Media als mp3, mpeg, mpg implanteren op een valide manier.
Veel mensen gebruiken <embed> om filmpjes en muziek in hun site een plekje te geven. Vervolgens bij het valideren van hun broncode komen ze erachter dat het fout is.

>> Lees het artikel
>> Zie hier een topic erover.

3.0) DHTML

3.1) Ik wil tekst en/of een plaatje zien bij een hover (tooltip)
Soms kan het handig zijn om bij een hyperink een beschrijving toe te voegen, of een klein stukje tekst met eventueel een foto van de desbetreffende pagina
te weergeven. Hiervoor worden over het algemeen Tooltips gebruikt.
>> Image/tekst tooltips

4.0) CSS

4.1) In Firefox zijn de maten anders dan in Internet Explorer
Vaak kan dit komen door het gebruik van Margins en Paddings. De oplossing is het gebruik van een doctype.
Artikel: oplossen van het box probleem

4.2) Menu's, images, en meer met css...
Voor veel mensen is het moelijk om een menu te maken, of ze willen in iedergeval een voorbeeld zien. Ook dingen met images zijn vaak gevraagd. kijk maar naar tumbnails, galleries etc... Ook rollovers wordt naar gevraagd.
>> CSSplay

4.3) pagina's in het midden (centeren)
Vaak wil men zijn/haar site in een "container" plaatsen die geheel in het midden staat van de pagina. Vaak wordt hiervoor de <center> tags gebruikt. Gebruik deze nouw niet, want dit is verkeerd.

Dit hoort met CSS. De juiste code is hiervoor:
css code
#div {
width:700px;
margin: 0 auto;
}

#div mag ook een ander id zijn of een class, width kan ook veranderd worden. De margin zorgt ervoor dat het boven en onder een margin van 0 heeft, en rechts en links automatich bepaald wordt. In het midden dus.

4.4) Verticaal centeren zonder tabellen
Het kan af en toe handig zijn om een div verticaal te centeren. Meestal krijg je dan als antwoord dat dit alleen kan als de hoogte van de div is vastgesteld. Hierdoor denk je vaak als snel aan tabellen. Dit is echter niet nodig.

Omschrijving:
- Er is een container (<div>) waarvan de hoogte is vastgesteld
- Binnen de container komt een intern object (<div>) waarvan de hoogte onbepaald is, omdat de inhoud uit bijvoorbeeld een database wordt gehaald.
- Je wilt het object binnen de container verticaal centeren.
- Je wilt geen gebruik maken van tabellen.

Ook is het mogelijk om het object verticaal te centeren wanneer het zich niet in een container bevind.
>> Lees verder
>> lees ook #12

5.0) PHP EN MYSQL

5.1) PHP, hoe en waarom?
Regelmatig worden op dit forum vragen gesteld onder de categorie (x)html of javascript, waarvan het antwoord is dat het alleen met PHP kan. Meestal zijn dit vragen als, hoe maak ik een gastenboek met html etc.

Gezien het feit sommige niet weten hoe te beginnen aan PHP is een goede tutorial erg handig.

Op Techzine is een vrij uitgebreide tutorial over Php verschenen, de moeite waard om eens naar te kijken.

* 1) Introductie
* 2) Echo
* 3) Print
* 4) Variabelen
* 5) Voorgezette variabelen
* 6) Array
* 7) IF, ELSE, ELSEIF (Controlestructuren)
* 8) Includen
* 9) Commentaar
* 10) Tot slot
>> lees de tutorial

De mogelijkheid bestaat gewoon niet dat dit met HTML kan. Ga er dus ook niet om vragen.
Mail verzenden moet dus met een server-sided sciptingtaal.

Hiervoor kan je het beste PHP gebruiken. De enige voorwaarde is dat jouw host PHP moet ondersteunen.

Met dank aan onze Wilco:
>> Howto mailform

5.3) Warning: Cannot modify header information. Headers already send
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by
(output started at index.php:1) in index.php on line 3

Vertalen naar het Nederlands levert ongeveer op:

Waarschuwing: Kan geen header informatie toevoegen - headers zijn al verzonden
(output gestart op index.php:1) in index.php op regel 3
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=109

-- bericht limiet bijna berijkt --
>> <a href="http://www.html-site.nl/forum/5_9926_0.html#28" rel="external">Ga naar het ve

goodguy
Forum Lid

608 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:13

Ik wil me graag opgeven als Artikelschrijver voor het artikel VEILIG login script. Ook hier worden veel vragen over gesteld. Is dat geen goed idee?

DNA
Forum Lid

7154 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:15

ja, dat is zeker een goed idee.

Ik heb zelf namelijk erg lang naar een goede gezocht. En daarna dus maar zelf eentje in elkaar geknutselt.

Misschien een login die werkt met sessions enzo.

Maare...over dit topic.
Misschien handig om erbij te doen hoe een database enzo werkt. Wat je moet je doen met een querie enzo.
Komen steeds meer vragen hierover :)

goodguy
Forum Lid

608 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:29 · Aangepast door: goodguy

DNA verwacht gelijk dat ik een compleet PHP boek ga schrijven. Je hebt geluk DNA, ik ga namelijk ook uitleggen hoe je juist een database connectie kan maken en uitvoeren.

Het login script dat ik ga maken bevat het volgende:
- Databae connectie
- Cookies
- Sessions
- 2 Tabellen (database)
- Uniek logins

Daarbij zal ik dus uitleggen:
- Hoe maak je een DB connectie (MySQL)
- Simpele DB queries

Is DNA nu happy? :)

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:31

Een veilig login script is zeker handig. Ik heb zelf voor mijn site ook een login script, maar of het waterdicht is durf ik te betwijfelen. Dus het is altijd handig om er een artikel over te hebben.

Misschien als extra erbij een functie die laat zien wie er online is?

goodguy
Forum Lid

608 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:37

Voorlopig zien jullie me nog terug hier.

Ik zal de volgende artrikelen gaan schrijven:
1. Hoe maak ik een veilig login script
2. Hoe maak ik gebruik van een MySQL Database
3. Hoe kan ik zien hoeveel gebruikers on-line zijn

Ik denk dat ik hiermee Vlerknozem en DNS heel blij mee kan maken. En misschien ook de rest.

Erwin537
Moderator

3410 posts
# Geplaatst: 21 Apr 2007 23:49

Quoting: goodguy

Ik denk dat ik hiermee Vlerknozem en DNS heel blij mee kan maken. En misschien ook de rest.

DNS ->DNA:P DNS bestaat ook maar dat zit niet in je cellen

DNA
Forum Lid

7154 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 01:22

hehhe...de artikelen zijn dan niet echt voor mij.
Maar was meer op de vraag van vlerknozem wat er nog miste bij de meest gestelde vragen :D

Maar als je een goede inlogscript kan maken kan ik er wel ff naar kijken. Je bent nooit te oud om iets te leren :)

Wokm4n
Forum Lid

1059 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 04:38

wat bedoel je met een 'login' script?
Oew inloggen :D denk meer aan een CMS-achtig iets oid..

Wilco
Forum Lid

1505 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 10:26

Ik zal de volgende artrikelen gaan schrijven:
1. Hoe maak ik een veilig login script
2. Hoe maak ik gebruik van een MySQL Database
3. Hoe kan ik zien hoeveel gebruikers on-line zijn

doe je best :)

Quoting: vlerknozem

Ik heb een mailform, maar ik wil het verzenden zonder Outlook etc.
Hiervoor kan je het beste PHP gebruiken. De enige voorwaarde is dat jouw host PHP moet ondersteunen.
Howto mailform

wanneer word het artikel geplaatst ??

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 12:08

Ik hoop snel Wilco, want ik denk dat heel veel mensen er plezier van kunnen hebben. Ik denk alleen dat de admin gek wordt van de hoeveelheid artikelen dat geplaatst zal worden de laatste tijd :).

Wat ik eigenlijk nog mis is een artikel over UBB parsers. En dan het voorbeeld alleen voor maar enkel een code, om het even duidelijk uit te leggen, Zeker omdat als de parser niet veilig genoeg is, dat je lay-out helemaal verwaarloosd kan raken.

Tot nu toe vind ik alleen maar complete copy paste script op internet over UBB parsers. Maar zeker voor een beginner is dit niet praktisch.

Ik ben benieuwd :)

Wilco
Forum Lid

1505 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 18:24

Ik denk alleen dat de admin gek wordt van de hoeveelheid artikelen dat geplaatst zal worden de laatste tijd :).

Zoveel mogelijk artikelen op html-site, daar sta ik voor!

admin
Administrator

3486 posts
# Geplaatst: 22 Apr 2007 22:34

altijd welkom die artikelen, ik probeer ze zo vlot mogelijk te plaatsen, ze komen natuurlijk wel in de rij van binnenkomst. succes met schrijven.

freak
Forum Lid

913 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 16:33

kan je dit topic niet sticky maken ofzo?

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 16:42

Tuurlijk :)

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 20:23

Ik heb er een UBB parsertje bij gemaakt :) Ik hoop dat het een goede is.

Wilco
Forum Lid

1505 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 20:34

Ik heb er een UBB parsertje bij gemaakt :) Ik hoop dat het een goede is.

tis idd goed ja ;)

je kunt het ook met replace doen maar dat maakt hier ff niet uit ;)

goodguy
Forum Lid

608 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 22:10

Maybe stupid question:

Waarom mogen leden zelf niet een artikel plaatsen
En een moderator kan het wijzigen / verwijderen

De Admin heeft het gewoon druk en dit belemmert wel de site. Waar of niet?

Was maar een idee :)

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 22:24

Net als bij PHP-hulp.nl ?

Misschien is het wel een goed idee om dat te doen. Maar dat is iets wat niet zo 123 gebeurd. Ook moet er dan geen misbruik van worden gemaakt. En met misbruik bedoel ik ook artikelen met scripts die omslachtig zijn, niet veilig, zinloos etc.

Misschien wel een idee voor in de toekomst

DNA
Forum Lid

7154 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 23:17

Ja, maar gewoon een paar mensen die controleren ipv 1.

Dus dat bijvoorbeeld jij, wilco en goodguy artikelen controleren. Dan zijn jullie met zn 4en.
Vele handen maken licht werk.

@vlerknozem: er staat:
"Hoe maak ik een simpele UBB parser?
Nouw zo"

Haal de W bij "Nou" weg. Staat wat beter he ;)

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 23 Apr 2007 23:41 · Aangepast door: vlerknozem

Helemaal mee eens DNA :)

DNA
Forum Lid

7154 posts
# Geplaatst: 24 Apr 2007 00:14 · Aangepast door: DNA

daarbij wil ik toevoegen dat we nu allemaal denken aan php scripts. Maar een html-site heeft niet alleen php scripts. Maar ook gewoon andere artikelen.

Deze kunnen ook gewoon door mensen gecontroleerd worden die geen ervaring hebben van php. Ieder heeft z'n specialiteit.
Dus dan is het team alweer iets groter :)

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 24 Apr 2007 01:11

Dat klopt. Maar daarom had ik laatst ook een artikel gemaakt in de categorie CSS :)

Yes, mijn forum werkt nu perfect, UBB werkt perfect :D:D geweldig.

Erwin537
Moderator

3410 posts
# Geplaatst: 4 Mei 2007 19:43

Mysql is een MySQL is een open source

bij het database gedeelte. ook nog een vraag die er bij kan: welke afbeeldingen gebruik je voor wat. er is pas nog eentje gepost en DNA had een heel verslag gegeven:P

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 21 Mei 2007 16:43

Ik heb een flinke update gemaakt aan dit topic.

Er zijn nu een paar onderdelen extra bijgekomen, en ik heb het onderverdeeld in categorieen, waardoor het weer wat overzichterlijker wordt.

Zelf zal ik nog kijken welke vragen nog veel worden gesteld, en zal eventueel mee r dingen toevoegen.

Wilco
Forum Lid

1505 posts
# Geplaatst: 31 Mei 2007 15:02

Waarom mogen leden zelf niet een artikel plaatsen
En een moderator kan het wijzigen / verwijderen

100 % mee eens :D

b0emdigidifresh
Forum Lid

6 posts
# Geplaatst: 10 Jul 2007 02:06

Hoe kan ik me profiel hier verwijderen ik gebruik het niet meer...

vlerknozem
Hoofd-moderator

3803 posts
# Geplaatst: 27 Aug 2007 00:43 · Aangepast door: vlerknozem

DIT BERICHT IS HET VERVOLG VAN DE FAQ

5.4) Waarvoor is een database en hoe werk ik ermee?
Een Database is een digitaal archief. Met behulp van een Database kunnen gegevens gestructureerd worden opgeslagen, zodat de informatie snel kan worden geraadpleegd.

Databases worden gebruikt voor de opslag van persoonsgegevens, van goederen, adressenbestanden, etc. Zoekmachines als Google gebruiken databases om webpagina's te indexeren en op te slaan. Ook deze Website gebruikt een Database om alle gegevens in op te slaan.

Een meeste gebruikte database is MySQL. Mysql is een MySQL is een open source relationele database management systeem (RDBMS)
dat gebruikt maakt van SQL

Je kan PHP gebruiken om een database te benaderen. Dit doe je met behulp van querys
howto SQL

5.5) Hoe maak ik een simpele UBB parser?
Nou zo:
php code
<?php
// Hieruit wordt alle UBB omgezet
$tekst = "[ b ]fffff[ /b ][ u ]uuuuu[ /u ][ b ]test[ /b ][ b ][ u ]aap[ /u ][ /b ]";

// Deze array zoekt de UBB codes
$voor  = array('#\[B\](.*?)\[/B\]#si', '#\[U\](.*?)\[/U\]#si');

// Deze array bevat alles waardoor de UBB wordt vervangen					
$erna	 = array('<b>\\1</b>', '<u>\\1</u>');

// Deze doet uiteindelijk het werk.						
$tekst  = preg_replace($voor, $erna, $tekst);

echo $tekst;
?>

5.6) Variabel namen in PHP
Wat voor naam geef ik nu aan mijn variabele? Het handigste is altijd om te kiezen voor een naam die iets zegt over de inhoud van die variabele. Bijvoorbeeld een variabele waar de breedte van een image komt, noem je bijvoorbeeld $width.

Maar wat mag nu niet?
Variabele mogen geen integers zijn. Dus $1, $2, $100, etc is niet toegestaan. Ook mag het niet beginnen met een getal. Dus $1a, $2b, $100c, etc mogen ook niet. Letters mogen wel. $_1 mag weer wel. En $a1 mag ook.

Wat ook kan, zijn variabele variabelen. Bijvoorbeeld:
php code
<?php
$aap = 'noot';
$$aap = 'mies';
echo $noot;
// Mies wordt nu geechoed.
?>

>> http://us.php.net/manual/en/language.variables.basics.php

6.0) OVERIGE

6.1) Handige tools
Forumlid James heeft enkele handige tools op een rijtje gezet. Handige tools om buttons, favicons, gifs etc te maken. Ook wordt een tool over ronde hoeken maken gegeven.
>> Lees het topic

6.2) Gratis Domein, Gratis host?
Veel mensen zijn jong, hebben nog geen baan en willen hun zakgeld niet uitgeven aan het huren van domeinnaam, of het huren van serverruimte.
Gratis hosts kunnen daarom erg goed te pas komen.

Omdat er zeer veel vraag hiernaar is, zijn er dus ook zeer veel topics over. Gebruik hiervoor even de zoekfunctie:
http://www.html-site.nl/forum/18_11628_0.html#1
http://www.html-site.nl/forum/18_11480_0.html#1
http://www.html-site.nl/forum/18_11203_0.html
http://www.html-site.nl/forum/18_10829_0.html#1

En zo nog vele anderen. Een gratis domein naam is echter niet te krijgen. Op uitzondering van .tk of .nl.tt, en missschien nog andere. Soms krijg je een .nl of een andere gratis bij een hosting pakket. Dit kan geld schelen.

Maar helemaal gratis,bannevrij, goede service, en een snelle verbinding kan je niet of erg moeilijk vinden.

6.3) Hoe wordt mijn site beter gevonden met zoekmachines?
Dit is een vraag die regelmatig gesteld wordt. Alles hierover vind je in dit topic:
>> http://www.html-site.nl/forum/22_12244_0.html

freak
Forum Lid

913 posts
# Geplaatst: 11 Jan 2008 16:46

De mogelijkheid bestaat gewoon niet dat dit met HTML kan. Ga er dus ook niet om vragen.
Mail verzenden moet dus met een server-sided sciptingtaal.

Met dank aan onze Wilco:
>> Howto mailform

Ik denk dat het misschien wel handig is voor beginnelingen als ze ook gewoon een mail kunnen ontvangen zonder daarvoor speciaal met php te moeten gaan werken.
Toen ik mijn eerste site in elkaar knutselde had ik ook geen kennis van php en heb ik er toch een contactformuliertje bijgezet. Je krijgt dan wel geen erg mooie mail aan, maar in ieder geval hoef je je geen zorgen te maken over php, wat als beginner toch mooi meegenomen is.
Bij deze de code die op mijn eerste site stond:
html code

<form action="mailto:<<mijnemailadres>>@<<provider>>.be" method="post" enctype="text/plain">
Naam: <input type="text" name="naam"><br>
Email: <input type="text" name="emailadres"><br>
Onderwerp: <input type="text" name="onderwerp"><br>
Boodschap: <textarea cols="50" rows="10" name="boodschap">Type hier je opmerking of comentaar.</textarea><p>
<input type="submit" value="verzenden"><input type="reset" value="wis">
</form>

vinTage
Forum Lid

1963 posts
# Geplaatst: 11 Jan 2008 16:53

@freak, dat werkt maar half in IE.
in FF word de body meegepost, maar in IE niet en als je de pagina in IE invult zie je dus niets in de body, ff doet dit wel goed

. 1 . 2 . >>

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: gasten - 3 / leden - 4 [ hatredkeys, vlerknozem, Sebastiaan Franken, BaZz ]
Meeste gebruikers online: 20 op 10 Mar 2010 16:10 gasten - 15 / leden - 5

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

Sponsor: BlueYellow

Sitemap

Hoe maak ik mijn website succesvol?

Naam:

Email: