AceKing Forum Lid
122 posts |
# Geplaatst: 16 Feb 2012 04:07
Beste,
Op dit moment heb ik 4 sites de lucht in. Deze hebben precies dezelfde lay-out etc. echter met verschillende inhoud. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik verschillende domeinnamen heb. Deze sites draaien goed omdat keywords in het domein zitten.
(Het valt mij dan ook op dat de domeinnaam een sterke invloed heet op de zoekresultaten.)
Maar goed, nu naar mijn probleem. De oude site is statisch en is in aparte HTML files opgebouwd. Nu ben ik een dynamische site aan het bouwen via Joomla. Op deze site (met een algemeen domeinnaam) wil ik alle 4 de sites in onderbrengen. Nu heb ik hier een aantal vragen over m.b.t. aanpassingen SEO.
1. één van de domeinnamen moet ik afgeven i.v.m. rechten. Wat kan ik het beste doen met deze site ? Na lancering van de nieuwe site heb ik +/- 2 weken voordat het domein wordt afgegeven en echt uit de lucht moet. Moet ik deze tijd gebruiken om een redirect te maken ?
2. Het liefst wil ik de domeinnamen die ik niet moet afgeven actief houden. d.w.z. ik wil de kracht van de domeinnaam laten werken. Kan ik de hoofd site in 'verbinding' zetten met de andere domeinen. Ik wil natuurlijk wel dezelfde lay-out aanhouden als de site die ik nu nieuw aan het maken ben.
3. Wellicht andere ideeën om dit aan te pakken ?
Alvast bedankt !
|