HTML-site forum

· Forums · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Beginners / Joomla website beginnen
Schrijver Bericht
wendywebdesign
Forum Lid

5 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 11:52

Hallo,

Ik heb joomla geinstalleerd, alles is goed verlopen.
Nu krijg ik dus de joomla pagina te zien, met alle joomla teksten enzo.
Hoe krijg ik nu een blanco website, waar ik alles zelf nog op moet gaan zetten?
Moet ik hiervoor steeds voor elke website alles gaan verwijderen of is er een andere manier voor??

ReZon
Forum Lid

447 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 12:00

Ik ben niet thuis in joomla maar ik kan me iets voorstellen als WP
Daarin staat een map content waar je je layout en alles in kan veranderen.
En naar ik mag aannemen is er toch ook wel een read me page?

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 12:07

Ik weet niet als dit bij Joomla ook is, maar meestal zijn dit van die bouwseltje als WordPress, Magento. Dat is allemaal bij elkaar gebracht met 25 verschillende files. In die map halen ze de header op in een andere map weer de footer. En ze noemen het dan allemaal Blocks en nog meer gekke termen alleen om er voor te zorgen dat niemand gaat lopen met hun "briljante idee"

Je moet dus wel wat kennis hebben om iets zelf te bouwen met dit soort "handige tools" zoals ze het zelf zeggen!

Maar dan denk ik bij mezelf weer. als je op dat niveau handig bent, zodat je deze pagina's zelf kunt bouwen ..waarom bouw je dan niet geheel zelf een website zonder Joomla, WordPress, Magneto!

Verder kun je eens Bingen op Blank Theme Joomla. Meestal hebben dit soort organisaties ook een blanco template waar je mee kunt starten.

wendywebdesign
Forum Lid

5 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 12:43

Het gaat me eigenlijk niet om die templates.
Bij joomla kun je dus kiezen uit templates, wat los staat van de teksten, menu's, linken etc. zoals nieuws en uitleg van joomla etc allemaal standaard dingen dus. Ik wil dus eigenlijk beginnen met max. de beginpagina zonder achtgerliggende pagina's.

Nu maak ik liever websites met html-kit, maar omdat er zoveel vraag naar cms websites zijn ( omdat deze makkelijk zijn te onderhouden voor 'de klant') wil ik dus graag leren met joomla te werken.

Weet iemand dus hoe je een joomla website blanco kan gaan gebruiken, zonder al die joomla informatie die er standaard op staan.
Je kan natuurlijk alles één voor één gaan verwijderen, maar het lijkt me dat joomla wel voor iets heeft gezorgd dat je dus geheel blanco kan gaan beginnen, zonder menu's, linken, teksten etc....

defietser
Forum Lid

540 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 13:02

Al die bestanden die er op staan kan je verwijderen in het admin panel, je kan ze ook deactiveren(worden dan niet meer getoond in de frontend) en gebruiken als voorbeelden om andere menus en paginas aan te maken.
Hier een link naar al de uitleg die je nodig hebt
http://www.dutchjoomla.org/component/content/article/18-linked/62-dutchjoomla-demo.html
Je moet wel de tijd nemen om de uitleg te lezen. daar kan je dan zoveel oefenen als je wil.
Ik heb een joomla cms website gemaakt nml http://www.velorijden.be

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 13:05

Maar waarom dan Joomla? Het is een slecht beveiligd CMS en tevens een populair doelwit voor hackers. Bovendien moet je de halve source hacken wil je Joomla met divs laten werken in plaats van tables.
In zo'n situatie zou ik modx of drupal nemen, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Quoting: wendywebdesign

Je kan natuurlijk alles één voor één gaan verwijderen, maar het lijkt me dat joomla wel voor iets heeft gezorgd dat je dus geheel blanco kan gaan beginnen, zonder menu's, linken, teksten etc...

Joomla installeren zonder voorbeeld data (zo stond dat geloof ik in de installatie)

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 13:53

En daarbij 9 van de 10 bedrijven geilen op een CMS op hun website en passen in de eerste maanden 25 keer hun site aan..
Maar daarna zie je het afnemen en onderhouden ze de boel nooit meer.
Omdat ondernemen belangrijker is dan hun website!

Precies het zelfde geval met webshops..
Hoe geweldig vinden ze het in het begin. Nieuwe producten uploaden aanmelden bij 100-en-1 startpaina's maar daarna is de lol ervan af. en bloed het allemaal 9 van de 10 keer dood.

Als je dit in eigen handen blijft houden kun je zelf bepalen wanneer je werkt bij een klant.
Zodra je een CMS aan hun site koppelt zie je deze klant in principe nooit meer terug. totdat hij een nieuwe site nodig heeft.
Heb je het onderhoud in eigen handen kun je op rustige tijden (waar jij minder te doen hebt) zelf met voorstellen komen bij de klant om dingen te veranderen en up te daten. Meestal vloeit hieruit wel weer links of rechts meer werk. Flyer-tje hier, foto-tje daar. En naast de jaarlijkse onderhouds-kosten is dat weer mooi mee genomen.

Maar das natuurlijk ieder zijn/haar eigen werkwijze.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 14:04

@basjan
Dat klopt ook wel weer ja. En sowieso vind ik een handgemaakte website vaak mooier dan een CMS. Vooral omdat CMS templates vaak hetzelfde zijn (qua layout, thema's, kleurgebruik, indeling en ga zo maar door). En met een zelfgemaakte site kun je veel meer variatie en creativiteit toepassen in je designs, wat (volgens mij) je reputatie ten goede komt.

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 14:13

Precies Sebas,

En je vergeet nog de nodige reclame op je site richting de maker van de template- en/of CMS.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 16 Jan 2010 14:22

Inderdaad, en als je wordpress hebt staat het ook nog eens in je meta, dus word dat gespiderd door google. En ik weet nou niet of je daar blij mee moet zijn.

Ik heb niks tegen CMS'en (ik gebruik er zelf een omdat ik dat makkelijk vind) maar ik heb geen echt professioneel bedrijf. Een cms is voor veel mensen die alleen een blog oid willen bijhouden een geschenk uit de hemel, maar voor een bedrijf is het niet echt een pre. Het kan wel, maar maak dan een eigen CMS (heeft een bedrijf dat ik ken ook gedaan en dat loopt als een trein: http://www.insiders.nl/ (niet om reclame te maken ofzo))

Ceasar
Forum Lid

101 posts
# Geplaatst: 12 Feb 2010 10:53

Gaan wij niet voorbij aan de vraag van WENDY ?

Wendy, JOMLA! is een prima tool en kan heel simpel hufterproof worden gemaakt
Mijn advies: meld je aan bij Dutch Joomla!

Vwb "creativiteit" , mocht je ooit met Aristeer gaan werken, nou...dan wordt het mooi hoor !

Dan nog even aan de boys: CMS, ook daar kun je gewoon regels binnen het css voor opstellen, maar de crux zit hem in het feit dat je de rechten voor SuperAdministrator en het beheer van de DB bij de "host" moet achterlaten.
Mee eens, er wordt anders slecht "onderhoud"gepleegd.

Sebastiaan Franken
Moderator

3847 posts
# Geplaatst: 12 Feb 2010 11:34 · Aangepast door: Sebastiaan Franken

Reageeer jij niet een beetje laat? Het is meer dan een maand geleden dat er wat gepost is. Ik denk dat de topicstarter inmiddels verder is gegaan.

Het valt mij verder op dat je hier best veel reclame loopt te maken voor Dutch Joomla. Op zicht niks mis mee, maar misschien een beetje twijfelachtig? Dus, bij deze een slotje erop.

@wendy
Als dat niet de bedoeling was, laat het dan even weten via een berichtje.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap