| Schrijver |
Bericht |
Martijnvl Forum Lid
35 posts |
# Geplaatst: 13 Dec 2011 19:29
Hallo,
Ik heb een website (www.afrajateam.nl) en heb hier voor een mobiele website gemaakt.
Het mooie van een website op de iPhone is dat je het als app kan opstarten, door hem op je beginscherm te zetten.
Alleen nou dat ik mijn website als webapp gebruik, en vervolgens op een andere pagina druk, gaat hij naar de safari app.
Weet iemand dit te verhelpen?
Alvast bedankt!!
|
| |
|
basjan Forum Lid
1815 posts |
# Geplaatst: 13 Dec 2011 21:13
Ik herken je probleem en kan alleen maar zeggen dat het niet gaat lukken om binnen die WebApp omgeving te blijven.
Dat komt omdat je linkjes in html zijn.
Er is een verschil tussen een html site die responsive is en een WebApp al worden beide vaak als het zelfde gezien.
|
Martijnvl Forum Lid
35 posts |
# Geplaatst: 14 Dec 2011 00:47
Quoting: basjan Ik herken je probleem en kan alleen maar zeggen dat het niet gaat lukken om binnen die WebApp omgeving te blijven.
Dat komt omdat je linkjes in html zijn.
Er is een verschil tussen een html site die responsive is en een WebApp al worden beide vaak als het zelfde gezien.
Het rare is dat de iWebkit wel werkt!
Ik had daar in wel iets gevonden:
javascript codevar iWebkit;if(!iWebkit){iWebkit=window.onload=function(){function fullscreen(){var a=document.getElementsByTagName("a");for(var i=0;i<a.length;i++){if(a[i].className.match("noeffect")){}else{a[i].onclick=function(){window.location=this.getAttribute("href");return false}}}}function hideURLbar(){window.scrollTo(0,0.9)}iWebkit.init=function(){fullscreen();hideURLbar()};iWebkit.init()}}
Maar dat werkte niet bij mij...
|
Anywhy Forum Lid
2478 posts |
# Geplaatst: 14 Dec 2011 00:52
Hmmz, dat probleem herken ik ook..
Misschien kan je deze vraag beter op een meer gericht Apple-forum stellen zoals iPhoneclub: http://forum.iculture.nl/
|
basjan Forum Lid
1815 posts |
# Geplaatst: 14 Dec 2011 05:39
Nee het probleem hier is dat er twee verschillen zijn als je een WEB based App gaat maken doe je dit vaak in een speciaal stukje software dit maakt geen linkjes aan met HTML maar in Javascript geloof ik of iets anders. (niet mijn ding)
Dit zorgt ervoor dat je App (pagina) niet uit zijn WebApp (iOS) omgeving kan komen.
Een WebApp draait puur en alleen op het iOS framework? en zodra jij een HTML link (a href) erin stopt dan ziet iOS dat als een webpagina en start hij de Safari.app op je telefoon.
Dit:
<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" />
Werkt wel maar is niet valid aan HTML5.
Wat je wel kan doen om het te laten werken is zorgen dat alle linkjes via de SELECT (keuze menu) lopen.
Dus via zoiets.
(foto gewoon van het net geplukt)
Dit is een normaal webkit dropdown menu met een Select en een label.
Als je dit gebruikt als navigatie blijft je pagina wel in zijn WebApp omgeving.
|
Martijnvl Forum Lid
35 posts |
# Geplaatst: 14 Dec 2011 17:45
Quoting: basjan
Wat je wel kan doen om het te laten werken is zorgen dat alle linkjes via de SELECT (keuze menu) lopen.
Dus via zoiets.
(foto gewoon van het net geplukt)
Dit is een normaal webkit dropdown menu met een Select en een label.
Als je dit gebruikt als navigatie blijft je pagina wel in zijn WebApp omgeving.
Bedankt voor je reactie!
Maar ik wil eigenlijk bij het ontwerp blijven en geen Select menu gebruiken.
Is er niet gewoon een code voor dat hij binnen zijn omgeving blijft?
|
Anywhy Forum Lid
2478 posts |
# Geplaatst: 14 Dec 2011 22:08
Quoting: Martijnvl Is er niet gewoon een code voor dat hij binnen zijn omgeving blijft?
Nope, alleen deze oplossing. Of dus dit meta-tag die basjan gaf...
Of je moet al een Cydia app maken, maar dan moet je dus eerst jailbreaken en dan kan je er pas gebruik van maken. Denk dat dit ook geen oplossing is.
|
basjan Forum Lid
1815 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2011 08:50
:JUMP JUMP JUMP: :Rollover iKit animation:
Ik heb het werkend.
Niets speciaals gedaan, ik wilde eigenlijk alleen de functie toevoegen die na het laden van de webpagina de URL balk binnen Safari.app deed weg-faden.
Toen ik dat voor elkaar had keek ik nog eens naar de code van de functions.js (framework) en zag ik dit.
javascript code
window.location=this.getAttribute("href");return false}}}}function hideURLbar(){window.scrollTo(0,0.9)}iWebkit.init=function(){fullscreen();hideURLbar()};iWebkit.init()}}
Ik heb er totaal geen verstand van maar lees eigenlijk altijd simpel hard in mezelf op wat er nu eigenlijk staat en na het lezen van " this.getAttribute("href");return FALSE}}}}" ..... hmm dacht ik dat kan er wel eens voor zorgen dat iOS de href negeert. dus voegde ik de apple-mobile-web-app-capable meta tag toe aan de head van de website en klaar was gekke henkie.
Alleen deze twee heb je nodig:
<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes" />
<script type="text/javascript" src="/js/functions.js"></script>
Het functions.js bestand kun je ergens vinden in een framework folder van dat iWebkit template-ding.
check maar beide doen het bij mij
Al weet ik niet of dit de snelheid van de pagina ten goede komt. want ik heb het idee dat de Safari.app een beter systeem intern heeft om bijv. alle bestanden sneller te laden.
Browsers op vandaag worden zo gemaakt dat ze bestanden in een bepaalde volgorde doen (in)laden zodat de site sneller benaderbaar is, ik heb geen idee hoe dat hier nu gaat werken in het iOS framework.
Bij mij laden de pagina's fullscreen niet heel snel in vergelijking met de desktop versie. Kan zijn dat ik nog steeds een iPhone 1 heb.
|
Waldio Forum Lid
2378 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2011 16:30
Quoting: basjan Werkt wel maar is niet valid aan HTML5.
Maar ieder browser negeert deze meta tag en alleen apple weet wat hij ermee moet doen. Er zou niks verkeerd gaan als je deze meta tag toevoegt. Valid zijn is niet een heilig iets.
En misschien nog een handig artikel met alle Apple meta tags: http://mobile.tutsplus.com/tutorials/iphone/iphone-web-app-meta-tags/
|
Martijnvl Forum Lid
35 posts |
# Geplaatst: 17 Dec 2011 18:54
Quoting: basjan Ik heb het werkend.
Hij doet het inderdaad op mijn iPhone 4
Maar dat is met z'n select menu en dat wil ik niet! Verdorie!
Iemand anders nog ideeën?
|
basjan Forum Lid
1815 posts |
# Geplaatst: 17 Dec 2011 20:44
Er staan ook normale linkjes tussen.
Homepage (afbeelding) is een linkje, daar spring hij vroeger eruit en openende hij Safari als je daar op klikte.
|
Martijnvl Forum Lid
35 posts |
# Geplaatst: 25 Dec 2011 19:34
Quoting: basjan Er staan ook normale linkjes tussen.
Homepage (afbeelding) is een linkje, daar spring hij vroeger eruit en openende hij Safari als je daar op klikte.
Dus je hebt ook gewoon <a href="#">Tekst</a> er in zitten, en dan blijft hij binnen de app?
Ik had ook jou code toegevoegd maar bij mij werkt hij niet. (De site van jou wel) Vreemd!
|
basjan Forum Lid
1815 posts |
# Geplaatst: 25 Dec 2011 20:49
(1) Verwijder je Apple-touch-icon (App) van je springbord.
(2) instellingen > Safari > Wis Cache
(3) Bezoek de website opnieuw met Safari en voeg de website opnieuw toe aan je springbord.
- Probeer nogmaals.
Je dient elke keer een nieuwe koppeling te maken naar je springbord als je iets aanpast in je head van de website.
|