HTML-site forum

· Forums · Reactie · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips · FAQ
HTML-site forum / Grafisch / Welke Photoshop versie webdesign
Schrijver Bericht
Eduard
Forum Lid

12 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 12:25

Weet iemand welke versie je van Photoshop moet hebben om te kunnen gebruiken voor webdesign? En is dit programma echt veel makkelijker om een mooie site te maken? Alvast bedankt!

BaZz
Forum Lid

3574 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 12:38

je maakt er geen websites mee, maar de afbeeldingen/achtergronden etc. voor in je websites.

De versie lijkt me weinig uitmaken, sommige mensen zijn al erg creatief met een gratis oude photoshop elements, anderen zweren bij de laatste CS4 versie

Dennis Neumann
Forum Lid

90 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 12:47

wat versta je onder geschikt?

En wat is veel makkelijker?

Ikzelf kan aardig overweg met Photoshop, maar ik gebruik het niet voor webdesign. Simpelweg omdat er makkelijkere manieren zijn. Photoshop kan inderdaad ingezet worden als ontwerpinstrument, dan met gebruik van slicen bijvoorbeeld. Is dat wat je wilt?

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 14:19

Dennis Neumann
Wat gebruik jij dan voor vormgeving?

Ik zelf heb CS3 versie van photoshop en doe er alles in kwa vormgeving.
Daarnaast Illustrator voor de logo's of andere benodigde vector illustraties.
Nog Dreamweaver voor de codes en fin.

DMWeijers
Moderator

2088 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 15:44

Quoting: Nakatomi

Photoshop is ook nooit bedoeld voor webdesign, daarom heet het ook Photoshop. Zo gek is dit dus niet. Je kunt ook Fireworks, Illustrator, Paint shop pro of iets dergelijks gebruiken.

De versie moet niet zoveel uitmaken (hoewel je natuurlijk niet naar een versie van 10 jaar geleden moet gaan kijken) voor het doel dat je voor ogen hebt.

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 16:13

Fireworks is trouwens bedoeld om de photoshop slice functie te overnemen.
Wat hun insteek is(van horen zeggen) om dit programma daar voor te gebruiken en niet photoshop meer.

habbekak
Forum Lid

22 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 16:19

je moet gewoon de laatste photoshop gebruiken(die je voor handen heb) en verder is het aan te raden om je workspace op web te zetten.
btw. wat voor bestand/type moet je gebruiken voor een vector?

Hidde
Forum Lid

510 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 16:39

Vector kan niet in Photoshop, daar heb je illustrator voor nodig.

DMWeijers
Moderator

2088 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 16:44

Quoting: Hidde

Vector kan niet in Photoshop, daar heb je illustrator voor nodig.

Raar. Ik kan het wel :O
Natuurlijk niet zo uitgebreid als in Illustrator, maar het kan best aardig hoor (helaas niet als vector file opslaan).

Quoting: habbekak

verder is het aan te raden om je workspace op web te zetten.

Waarom? Omdat je dan zogenaamd beter kunt ontwerpen? Bwah.
Ik had eerst 2 schermen, mijn photoshop scherm in het linker (kleine) scherm, daarin stonden ook alle dingen als navigatie, history, etc. Rechts stond dan een photoshop file open waarin ik ging ontwerpen. Dat was fijn.
Ofwel, gewoon kiezen waarmee je zelf lekker werkt. Als dit voor jou de 'web' workspace is dan kies je die. Is het een ander? dan kies je die.

Hidde
Forum Lid

510 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 17:00

Quoting: DMWeijers

Natuurlijk niet zo uitgebreid als in Illustrator, maar het kan best aardig hoor (helaas niet als vector file opslaan).

Alleen als je hem opslaat wordt het geen vector. Je kan hem dus niet oneindig schalen zonder kwaliteitsverlies.

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 17:20

Ja maar illustrator is daar voor gemaakt gebruik dat dan ook.
Lijkt mij...

Hidde
Forum Lid

510 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 17:22

Daarom gebruik ik dus Illustrator.

basjan
Forum Lid

712 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 19:16

Quoting: Hidde

Alleen als je hem opslaat wordt het geen vector. Je kan hem dus niet oneindig schalen zonder kwaliteitsverlies.

Daarom is Illustrator ook een vector programma (opmaak) programma en Photoshop een image bewerkingsprogramma!

Maar je kunt wel degelijk vector bestanden binnen photoshop oneindig schalen.. daarvoor hebben ze de speciale lagen -vector_smart_objecten gemaakt.
Zo doende kun je in Illustrator trekken, slepen, draaien en nog meer toeters en bellen en dan d.m.v. copy/past in Photoshop zetten zonder bestanden te hoeven opslaan en weer inladen!
Dus ook na de copy/past kun je gewoon je vector laag in photoshop "oneindig" schalen zonder kwaliteit verlies.

Bij mij wordt elke button, venster of lay-out altijd eerst in Illustrator gemaakt. daarna bouw ik het in Photoshop laag voor laag op, soms lagen uit Illustrator en andere puur door Photoshop elementen.

Nakatomi
Forum Lid

1042 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 19:22

Ja precies van illustrator naar photoshop dat werkt prima.
Maar daar ging het niet over, het was zo dat je vector in photoshop ging maken...

Anywhy
Forum Lid

1459 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 22:28

Ik gebruik nu PS CS4, mooie versie hoor... Alleen kan ik er niet goed mee overweg om echt zelf afbeeldingen mee te maken voor mn website :?

Verder vind ik het wel een handig progje ;)

Om afbeeldingen voor je website mee te ontwerpen?? Is ie zeker geschikt voor, alleen zelf weet ik het niet te gebruiken :P

Dennis Neumann
Forum Lid

90 posts
# Geplaatst: 25 Feb 2010 23:26

Quoting: Nakatomi

Dennis Neumann

PS CS4. Echter weinig daarvan bereikt een website. Qua design houd ik wel van strak en simpel, en met PS wordt ik snel te uitbundig. Zo'n grafische warboel :)

Voor webdesign gebruik ik DW (dreamweaver) Ja schaam schaam :)
Ik probeer me daarbij wel zoveel mogelijk op het code gedeelte te richten, vooral aangezien werken met divs toch een verstoord beeld geeft in design-mode. Daarnaast heeft fireworks een grote rol bij webdesign. los van het slicen, zijn de swatches en gradient opties hier zo uitgebreid dat ik Fw verkies boven Illustrator als het gaat om vectoren. Het "echte" logowerk vindt natuurlijk weer gewoon plaats in AI.
Uiteindelijk komt het neer op een combinatie van de programma's en creatieve ideeën. Je kan petsjorapiepers modern spul hebben maar als je geen ideeën hebt wordt het nooit wat!

Voor een PS, AI, FW, AU, SB, AE, PR indruk van wat ik dan doe daarmee...

KLIKKERS!

Reactie

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Tekst onderstrepen  Afbeelding invoegen  Insert YouTube video  Link invoegen  html code invoeren  css code invoeren  php code invoeren   javascript code invoeren  Uitschakelen *Wat is dat?

» Naam  » Wachtwoord 
 Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2010

cursus html

Sponsor: BlueYellow

Sitemap