| Schrijver |
Bericht |
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 11:40
Ik heb na de review van Bjorn de reacties erg serieus genomen.
Mijn design laat ik zo omdat ik het erg overzichtelijk vind. Bij veel sites moet men lang zoeken voor men alles gevonden heeft.
Verder wilde ik mij onderscheiden e.d.
DNA had een opmerking gemaakt dat het portfolio niet goed was. Dit waren kleine thumbs waar je op kon klikken om naar de site te gaan.
Nu heb ik:
www.fox-creation.nl/index.php?i=port
Graag jullie commentaar.
Dat de vergrootte thumbs niet goed uitkomen aan de zijkanten heb ik opgemerkt, maar nog niet een werkelijke oplossing voor gevonden.
Alvast bedankt,
FOX Creation
|
| |
|
BaZz Forum Lid
3574 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 12:02 · Aangepast door: BaZz
netter!
maar let wel even op netjes coden, een validator check om tikfouten eruit te halen kan je zelf ook doen (handige tool: FF+webdev toolbar):
voorbeeldje:
<meta name=”descrition” content=”Dit is de website van Nettie ...”
<meta name=”keywords” content=”nettie, ....”
<meta name=”robots” content=”index, follow”
-haakje sluiten vergeten (3x)
-descition ipv description
Deze fouten komt in meerdere sites van je portfolio voor
sommige sites hebben ook geen doctype: niet echt heel 2009....
|
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 12:29
Ik heb de vorige niet gezien en kan dus alleen maar op deze versie mijn visie werpen. Dus bij deze.
1. Het idee is leuk moet ik zeggen een mini-webbrowser in een webbrowser.
2. Je geeft aan dat je een eenmansbedrijf bent alleen je spreekt vaak in "wij" vorm. Het klinkt wel beter alleen het klopt niet met eenmansbedrijf.
3. De tekst spreekt niets uit (als in het komt niet leuk naar voren) het is zwart en de headers zijn ook naja.. zwart.
4. Als ik eerlijk ben kijk ik liever naar de basic layout als de iLayout. Deze geeft een professionelere indruk dan de iLayout. Ondanks dat het menu niet erg helder is.
5. De achtergrond vind ik er niet bij passen. Hij is te aanwezig en bij een achtergrond is het juiste de bedoeling dat hij op de achtergrond staat en lekker afwezig is. Of juist de boel een beetje opfleurt zonder te aanwezig te zijn. Deze doet geen van beide.
6. Als je in je portfolio een thumb opent dan blijft deze vergroot totdat je een andere thumb opent. Dat staat niet mooi want als je over de ander thumbs heen gaat, worden die ook vergroot maar, degene die je eerst geselecteerd had is nog steeds groter als de rest.
Nogmaals het idee is leuk alleen niet helemaal goed uitgevoerd naar mijn idee.
|
BaZz Forum Lid
3574 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 12:44
en ik zie dat de tabs wat verspringen bij navigeren (bij hover op cv/ ff3.5.5/xp) en dat je nog tables gebruikt voor opmaak terwijl je divs/css kent:
FOEI!
en als je al zoveel sites gebouwd hebt, zou je toch moeten weten dat een alt= bij een afbeelding verplicht is.
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.fox-creation.nl%2Findex.php%3Fi%3Dport
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 13:10
@Rope:
Dank je voor je visie.
Dat de thumb open blijft, heb ik nu uitgezet, was een foutje wat ik nog niet had verbeterd idd..
Zou je een voorbeeld kunnen geven van de achtergrond hoe die wel goed zou zijn in dit formaat? Ik denk dat het namelijk erg lastig is, omdat er veel 'lege' ruimtes zijn..
@ BaZz,
dat is een punt waar ik aan zou gaan werken, misschien heb je het per ongeluk over het hoofd gezien, maar in de broncode staat:
html code<!-- Deze website is heden gebouwd in tables , dit zal spoedig veranderen naar div's -->
Verder moet ik inderdaad de Alt nog toevoegen ja.
dank je wel jij ook voor je commentaar.
Op het menu ga ik mij ook snel storten.
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 13:24
Ik heb nog steeds ruzie met de ALT
html code
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).
This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.
How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.
Heb je DocType al veranderd van Strict naar traditional, maar ook dat heeft geen zin..
Hoe kun je het verbeteren?
dank.
|
BaZz Forum Lid
3574 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 13:36 · Aangepast door: BaZz
hoe krijg je in vredesnaam foutmeldingen in een alt voor elkaar, het is het meest eenvoudige attribute:
http://www.w3schools.com/tags/att_img_alt.asp
en bij een aantal plaatjes doe je de alt al wel goed (!), dan is het helemaal knap als je dit soort fouten weet te produceren.
Doctype boeit niet, alt is verplicht in alle moderne doctypes.
Ik had de melding over de tables gezien in de broncode, maar waarom start je überhaupt in tables als je divs kent? En sommige sites uit je portfolio zijn ook in tables, maar dan zonder de opmerking in de broncode....
|
Tiemmon Forum Lid
277 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 14:00
Quoting: fox Ik heb na de review van Bjorn de reacties erg serieus genomen.
Mijn design laat ik zo omdat ik het erg overzichtelijk vind. Bij veel sites moet men lang zoeken voor men alles gevonden heeft.
Belachelijk, kom op.. een website bedrijf met zo'n design (oke de overzichtelijkheid is goed, maar de kleuren en het optimaal en proffecioneel gebruiken van Photoshop (of een ander goed programma) zie ik niet terug in jouw site,
Je kan je design makkelijk aanpassen en dan bedoel ik (kleuren, styles)
En je site is tables , gewoon egt niet goed, dat weet ik zelfs,
(en ik heb alleen verstand van HTML /CSS en JS beetje)
DIT KAN EGT NIET FOX!!
|
DMWeijers Moderator
2088 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 15:10 · Aangepast door: DMWeijers
Quoting: Tiemmon
... ellenlangequotevolspellingsfoutenhier ...
N jauw speling is egt vlut! Mr dn ok egt vlut!
Kan me niet voorstellen dat -als mensen er al in slaagden jouw correct professioneel Nederlands gespelde- je comment veel waarde heeft aan Mr. Fox zijn vraag.
Ik ben het wel met je eens, daar niet van, maar probeer een beetje constructief te zijn zodat mensen er ook echt iets aan hebben.
Quoting: fox Mijn design laat ik zo omdat ik het erg overzichtelijk vind. Bij veel sites moet men lang zoeken voor men alles gevonden heeft.
Niet doe. Als je de review dan zo serieus neemt, verander dan het een en ander aan je site.
Quoting: fox
Verder wilde ik mij onderscheiden e.d.
Lukt je ook niet met dit ontwerp, ziet er meer uit als een verzameling photoshop effecten die samen een (van de slechtste) browsers maken.
Dat de vergrootte thumbs niet goed uitkomen aan de zijkanten heb ik opgemerkt, maar nog niet een werkelijke oplossing voor gevonden.
Onderkant ook niet :)
Mijn mening is om je hele site echt opnieuw te (laten) doen, omdat dit gewoon niet kan. Je ontwerp onderscheid je niet, en is niet mooi. Daarom is er ook geen waarde in om dit helemaal opnieuw te coden.
Als je dan je site opnieuw doet, begin dan na te denken over een portfolio onderdeel.
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 15:12 · Aangepast door: fox
Tiemmon,
ik denk dat je toch even beter moet lezen voordat je verder gaat..
Ik heb in het begin in tables gewerkt, de site is al enige tijd oud.
toen werkte ik nog niet voldoende om met div's een site precies in elkaar te zetten. De tijd is nu echter aangebroken dit wel te gaan doen.
Verder zou ik toch wel willen weten hoe jij de kleuren en optimaal proffeSsioneel gebruik van Photoshop CS zou willen veranderen.
Ik heb juist de kleuren van het logo laten terug komen. Verder stemmen ze behoorlijk overeen.
@BaZz.
Het probleem met Alt is opgelost. Verder kreeg ik nog een error van de target="_blank" maar dat lag aan de doctype.
Hij is nu helemaal valid!
Hartelijk dank iedereen!
Maar de belangrijkste vraag nog steeds:
wat vinden jullie van mijn portfolio?
Edit:
@DMWeijers
Dank,
ik zal het in mijn achterhoofd meenemen, het probleem van het Portfolio is al opgelost.
Ik had overflow:auto staan, met overflow:none, komt ie over de rand heen.
|
DMWeijers Moderator
2088 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 15:14 · Aangepast door: DMWeijers
Maar de belangrijkste vraag nog steeds:
wat vinden jullie van mijn portfolio?
Sorry :)
Ik vind het een slimme oplossing voor je gebrek aan ruimte, maar nog steeds ben ik van mening dat je de site beter opnieuw kunt doen.
Quoting: fox proffeSsioneel
lol :) Je zag het ook!
|
BaZz Forum Lid
3574 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 15:48 · Aangepast door: BaZz
Bij de weg: ook in de basic layout verspringen de menu-items wat bij hover op een ander menu-item....
EDIT: omdat je (tussen veel overtollige css) soms menu-items 114px en soms 113px breed definieert.....
mooi dat de html valid is: maar nu ook je css nog valid maken (zeker omdat je een icoontje plaatst dat de site valid css heeft!):
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css21&warning=0&uri=http%3A%2F%2Fwww.fox-creation.nl%2Findex.php%3Fi%3Dport
http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_overflow.asp
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 17:32
@BaZz,
Dankje voor je reacties!!
Heb nu menu-items veranderd en die komen goed uit.
Denk dat ik dat voorheen mooi vond ofso (A) :P
Als ik nu idd kijk, zie ik dat ik zeker wat moet aanpassen, weet ook nog niet of ik de IE lay out misschien wegdoe...
Wat betreft de CSS, die was goed, maar had op het laatste er none van gemaakt en idd niet meer gekeken ...
Vraagje verder:
Is het mogelijk om te zeggen dat de scrollbar (verticaal) automatisch moet verschijnen en de horizontale nooit mag komen?
Alvast bedankt.
|
DMWeijers Moderator
2088 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 20:58 · Aangepast door: DMWeijers
Is het mogelijk om te zeggen dat de scrollbar (verticaal) automatisch moet verschijnen en de horizontale nooit mag komen?
Daar is een hack voor, hij is volgensmij alleen niet valid, en weet niet of ie cross-browser werkt.
css code#element {
overflow-x: none;
overflow-y: scroll;
}
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 21:08
Die had ik inderdaad ook gebruikt.
Alleen dan ipv none, hidden, dan is het wel een officiele term.
Helaas is overflow x geen officiele term. dus is die niet valid..
De vraag rest nu wat het handigste is.
Ik denk dat ik het scrollen gewoon laat en op de valid system blijf..
Ga binnenkort ook de sites die ik beheer aanpassen..
Heren(en /of dames) iedereen bedankt voor de reactie!
Topic laat ik open, zodat men nog kan reageren op wat men van mijn portfolio vindt.
Iedereen bedankt!
|
DMWeijers Moderator
2088 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 21:17
Quoting: fox Alleen dan ipv none, hidden, dan is het wel een officiele term.
Sorry, even vergeten :)
Dat bedoelde ik, ze zijn niet valid. Maarja, wie geeft er om validheid (?)?
|
DNA Forum Lid
7709 posts |
# Geplaatst: 15 Dec 2009 23:39 · Aangepast door: DNA
Quoting: fox Verder zou ik toch wel willen weten hoe jij de kleuren en optimaal proffeSsioneel gebruik van Photoshop CS zou willen veranderen.
OMG, dit is toch echt een dikke FAIL! Wil je iemand wijzen op zijn taalfout. En denk dat je het beter weet. Doe je het zelf fout.
Het is proFessioneel. Met 1 F!
====
Maare hoe was je eerste port pagina ook alweer? Weet het niet meer. Maar volgens mij had ik het meer over de websites in je portfolio. Dat ik vaak zulke websites laat zien, om te laten zien wat er beter kan etc...
Maar vind nog steeds een zeer ouderwets design. Zulke designs zag je echt veel 5 jaar geleden. Daarna is iedereen hiervan afgestapt. Waarom? Omdat monitoren geen 800x600 resolutie meer hebben. Moet je eens denken, ik heb een resolutie van 1920x1200. En al die ruimte gebruik jij dus niet.
Vind trouwens raar dat je geswitched bent van strict naar transitional.
Alleen omdat je geen target kon gebruiken? Bij strict mag dat idd niet, omdat volgens de W3C de gebruiker het zelf mag bepalen.
Maar ik heb daar schijt aan. W3C is niet heilig en ik kijk naar wat gebruikers willen. Bij sommige links is het gewoon niet handig om geen target erbij te zetten.
Nog steeds vind ik de tarieven pagina onzin. Je kan een indicatie geven voor een site, maar wat je nu krijgt is dus dat klanten rare dingen gaan vragen.
Wat als ik 10 afbeeldingen wil? En geen onbeperkt aantal emailadressen, maar 1? Betaal ik dan minder?
En op contact pagina, zie je dus gelijk wat er dus zooooo fout is aan jouw design. Omdat jij geen scrollbar wilt, doe je maar het contactformulier op een andere pagina. Hierdoor kost het de gebruiker dus weer 1 extra klikt. Niet slim.
|
fox Forum Lid
138 posts |
# Geplaatst: 16 Dec 2009 10:06
@DNA:
Dank voor je reactie.
Haha, dat is inderdaad een blunder...
Mijn portfolio was eerst opgebouwd uit tables en alleen een thumb, klik en je ging naar de site. Ik gebruik target="_blank" zodat men makkelijk weer terugkeert naar mijn site, en ik zo geen klanten verlies.
Mij werd verteld dat de precieze functie van de Doctype niet veel uitmaakt. Vandaar dat ik naar Transitional ben gestapt omdat die target="_blank" wel accepteert..
Is hier wel een verschil in? Zo dacht ik te horen uit jouw opmerking..
Mijn tarieven pagina is een vervolg op de voorpagina. Waar inderdaad niet alles opstaat. Maar een site geeft nu eenmaal een indicatie. Zoals jij ook zult weten is iedere site anders. En kun je geen standaard prijs vaststellen.
Ik probeer daarom slecht een indicatie te geven.
Over de contactpagina,
ik heb zelf een afschuwelijke hekel aan een contactformulier, omdat hij dan niet in mijn verzonden items komt. Vandaar dat ik het eerst niet had toegevoegd.
Verder zijn er al enkele contacten via het contactformulier gekomen, dus die extra klik maar de mensen blijkbaar niet uit.
Ik vind het zelf lelijker als men zou moeten scrollen..
Ik denk dat veel dingen puur de smaak is van hoe men tegen aan kijkt.
Maar alsnog bedankt voor je reactie.
|
DNA Forum Lid
7709 posts |
# Geplaatst: 16 Dec 2009 14:02
Mij werd verteld dat de precieze functie van de Doctype niet veel uitmaakt. Vandaar dat ik naar Transitional ben gestapt omdat die target="_blank" wel accepteert..
Is hier wel een verschil in? Zo dacht ik te horen uit jouw opmerking..
Tuurlijk is hier verschil in. Anders zouden ze niet bestaan he...
Met strict ben je gegarandeerd dat het in de toekomst blijft werken. Met andere doctypes heb je die garantie niet.
|
DMWeijers Moderator
2088 posts |
# Geplaatst: 16 Dec 2009 15:25
Quoting: fox Zoals jij ook zult weten is iedere site anders. En kun je geen standaard prijs vaststellen.
Waarom doe je het dan?
Verder ben ik het eens met DNA, dat je gewoon voor een scrollbar moet kiezen.
Maar nog steeds adviseer ik dat je gewoon een nieuw ontwerp moet maken, dit is gewoon slecht.
|
RicardoDesigns Forum Lid
450 posts |
# Geplaatst: 19 Dec 2009 12:52
Ik ben het voor 110% eens met DMWeijers en DNA, deze website is gewoon niet meer van de tijd, dan heb ik het nog niet eens over de code.
Ik zou toch echt een geheel nieuw design maken, en eerst een hele zooi oefenen met websites want de websites in je portfolio zijn ook niet mooi en/of ouderwets.
Groeten,
Ricardo
|
dstollie Forum Lid
40 posts |
# Geplaatst: 27 Jun 2010 14:53
... jij houdt wel van geld of niet?
Ik kom op je site en gelijk zie ik staan hoeveel euro een site kost, volgens mij moet jij je prijs beoordelen op de tijd die je aan een site gewerkt hebt, eno ok die prijs per uur moet je niet aangeven dit doe je pas als je contact hebt met je cliënt. Ook komt je site heel onprofessioneel over, ik vindt sommige sites uit je porfolio nog mooier dan je eigen site, dit geeft ook wel een beetje ongeloofwaardigheid.
Ook staat in je header als achtergrond een woestijn, waarom is dit?
Als laate vindt ik je slogan heel apart, wat heeft dit te maken met web designing?
|
Waldio Forum Lid
880 posts |
# Geplaatst: 27 Jun 2010 15:00
dstollie, heb je zitten vissen? Of heb je een lenteslaap gehouden?
Want waarom reageer je op een topic van bijna een jaar oud?
|
dstollie Forum Lid
40 posts |
# Geplaatst: 27 Jun 2010 15:03
haha ga ik weer hoor, nee hij stond op pagina twee en aangezien er hier veel gereageerd wordt dacht ik zo nou dan is deze ook net open.
Volgende keer zal ik even kijken:P
|