| Schrijver |
Bericht |
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 08:32
Yo mensen,
Ik heb een vraagje. Als jullie een PHP IDE gebruiken zou ik graag willen weten welke dat is en wat jullie ervaringen ermee zijn.
Ik zoek namelijk een IDE met de volgende eigenschappen:
-Debugger
-Breakpoints kunnen zetten tijdens, voor en na het debuggen
-Tijdens het debuggen actuele waardes van een variable bekijken
-Code Analyse
-Tijdens het schrijven van code al informatie over dingen die ik vergeten ben.
-Diepe code check, stel ik heb een object gebaseerd op een bepaalde interface en ik roep die aan vanuit een andere class dan wil ik dat ik een lijst methodes krijg die daarbij horen.
In principe dus alles wat visual studio kan alleen dan voor PHP.
Momenteel gebruik ik Zend Studio. Die is best wel ok maar vanaf visual studio toch echt een stapje terug. Vooral de debugger vind ik erg minimaal.
Alvast bedankt.
|
| |
|
Sebastiaan Franken Moderator
3847 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 09:22
Visual Studio vergelijken met Zend is een banaan vergelijken met een peer. Ik gebruik (ALS ik een IDE gebruik voor PHP (doe ik nooit, ik zie er de waarde niet van in)) NetBeans. Werkt (voor mij) goed.
|
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 09:57
Hoezo dat dan? Zijn allebei IDE's allebei hebben ze code analysis functies allebei hebben ze debugger functies.
Alleen VS ondersteund geen PHP en Zend is speciaal voor PHP.
Als je veel OOP programmeert dan kan je niet zonder IDE no-way dat je alle beperkingen of verplichtingen die een object opgelegt krijgt uit je hoofd weet als je 20 classes en meerdere interfaces hebt. Maar dat terzijde.
Ik ga NetBeans proberen heb ookal een shell extention voor Visual Studio 2008 gevonden dus dat is misschien ook wel wat.
In ieder geval bedankt.
|
DNA Forum Lid
7709 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 10:29
Zend is natuurlijk de top van de top. Als Zend het niet heeft, kan je het eigenlijk bij de rest wel vergeten.
NetBeans is goed, maar is volgens mij meer voor Java.
Anders kan je ook nog Eclipse proberen.
Maar zend heeft vele extensies en versies he?
|
Sebastiaan Franken Moderator
3847 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 10:57
Quoting: Rope Als je veel OOP programmeert dan kan je niet zonder IDE
Kan prima hoor.
|
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 11:30
Quoting: DNA Zend is natuurlijk de top van de top. Als Zend het niet heeft, kan je het eigenlijk bij de rest wel vergeten.
Bummer.
Quoting: DNA Anders kan je ook nog Eclipse proberen.
Maar als je zegt dat Eclipse ook wel te doen is ga ik daar ook nog mee aan de slag. Heb ook iets gevonden dat heet Aptana is ook voor eclipse. Heeft een PHP Plugin maar is meer voor javascript developers.
Quoting: Sebastiaan Franken Kan prima hoor.
Dan ga jij toch lekker OOP programmeren in Notepad jongen:). Veel succes.
|
DNA Forum Lid
7709 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 11:40 · Aangepast door: DNA
Heb je alles wel correct ingesteld voor PHP. Want er zijn totaal andere instellingen nodig dan bij VS. Ik heb er zelf nooit uitgebreid meegewerkt, maar wel met devvers gewerkt die er gebruik van maakte. En zoals ik het mij herinner is bij basically dezelfde debugger als in VS.
|
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 11:44
Quoting: DNA Heb je alles wel correct ingesteld voor PHP. Want er zijn totaal andere instellingen nodig dan bij VS. Ik heb er zelf nooit uitgebreid meegewerkt, maar wel met devvers gewerkt die er gebruik van maakte. En zoals ik het mij herinner is bij basically dezelfde debugger als in VS.
De instellingen gaan inderdaad op een andere manier. Echter ik mis een paar dingen in de debugger. Namelijk dat ik als ik op een breakpoint zit in me code tijdens het debuggen dat ik dan de waarde van een object en zijn variabelen direct kan bekijken door er boven te hoveren.
Dat soort dingetjes.
|
DNA Forum Lid
7709 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 11:52
dat is gewoon mogelijk hoor. Maar niet door eroverheen te gaan, maar gaat volgens mij in een ander venster.
|
Rope Forum Lid
982 posts |
# Geplaatst: 18 Mar 2010 12:06
Quoting: DNA dat is gewoon mogelijk hoor. Maar niet door eroverheen te gaan, maar gaat volgens mij in een ander venster.
Tijdens het debuggen de huidige waarde bekijken? Als dat kan hoef ik niet verder te zoeken. Ik zal zo wel even wat googlen.
Bedankt:D!
|