html-site

leer alles om je eigen succesvolle website te maken

versio.nl

HTML-site forum

· Forums · Statistieken · Registreren · Zoeken · Regels · Tips FAQ ·
HTML-site forum / Koffiehoek / Speakers
Schrijver Bericht
WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 11:40 · Aangepast door: WEStudio

Hoi

Ik moet voor school een spreekbeurt maken over speakers. Nu wil ik graag verschillende merken en soorten speakers bespreken, dus vroeg ik me af: wie van jullie heeft speakers (buiten de standaard speakers van laptop/computer)? Alles mag, van 2.0 stereo tot 7.1 surround :D

En als je wilt een kleine beschrijving, pluspunten, minpunten? Prijs/kwaliteitverhouding?

Ik weet dat ik dit ook zou kunnen opzoeken op hardware review sites, maar ik hoor het liever uit eerste hand, dus daarom vraag ik het hier :D

Erwin537
Moderator

4454 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 11:46

Quoting: WEStudio

Ik weet dat ik dit ook zou kunnen opzoeken op hardware review sites, maar ik hoor het liever uit eerste hand, dus daarom vraag ik het hier :D

Is ook een manier om te zeggen dat je te lui bent om het zelf op te zoeken :)

Maar ik heb een phillips systeempje en beneden een Denon. In de schuur staat geloof ik ook nog een Phillips.

Mijn oma heeft een JVC geloof ik.

Te lui om reviews te schrijven, sorry.

Marcel vd Weerd
Forum Lid

1246 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 11:50 · Aangepast door: Marcel vd Weerd

In bezit van Logitech X530 5.1: http://images.tigerdirect.com/itemDEtails/L/L23/L23-6322/L23-6322-callout1.jpg

Voordelen
- Goede prijs/kwaliteit verhouding, draait gewoon lekker etc..
- Makkelijk, vrijwel overal, en snel aan te sluiten.

Nadelen
- Heeft last van het bekende 'pok' probleem. Dus als je andere apparatuur aan/uitzet hoor een een 'knal'.
- Maximaal één apparaat aan te sluiten.
- Geen remotecontrol of iets dergelijks.

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 13:03

Quoting: Erwin537

te lui bent om het zelf op te zoeken

Ik ben al een hele dag bezig met reviews opzoeken, productvergelijkingen enzo, maar die reviews zijn niet altijd even accuraat en ik wil graag zo veel mogelijk meningen dus ik vraag het hier ook.
Zo beter? :D

btw Marcel bedankt, dit is tenminste een reactie waar ik iets mee kan doen :P

Nakatomi
Forum Lid

1099 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 14:27

Ik heb een Pioneer 5.1 homecinema's, geen zin om het type op te zoeken maar is een dvd ding waar weer mijn draaitafel op aangesloten is enz....

Plus:
- Kan 2 verschillende apparatuur er op aansluiten(Line1, line2 ik gebruik er maar 1...).
- Lekker geluid en Bass!

Min:
- Tot zover niks op aan te merken, is voor mij ideaal!

Dennis Neumann
Forum Lid

99 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 14:38 · Aangepast door: Dennis Neumann

KRK RP-8 Rokit Powered 8 Powered Reference Studio Monitor

ennn..

YAMAHA MSP3
Powered Monitor Speaker

KRK'tjes om te jammen. Eerste ideen voor een nummer uitproberen of naar oude mixjes luisteren. Tevens referentie monitor naast de Yamahas. Kemerken; volle sound. Erg geschikt voor HOUSE producties en een game beleef je ook DIK.

De YAMAHAS zijn de echte referentie monitoren. Op deze speakers mix ik af en leg ik de laatste hand aan het 'producen'. Geluid is zéér puur. Voor de leek klinkt het zelfs kaal en koud. Voor de fanatiekeling zijn ze geweldig. Geluid is helemaal ongekleurd.

Voor beide sets geldt; inputs in de vorm van JACK, XLR.
Beide actief versterkt. Uit mijn n hoofd (want ik zit er nu niet bij) ongeveer een Watt of 20 voor de yamahas en een Watt of 140 voor de kRK's.

Verder nog vragen?

DNA
Forum Lid

8110 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 15:06 · Aangepast door: DNA

Mijn oom is echt een speaker fanaat.
Heeft volgens mij ook één van de beste home speakers die je kan krijgen. Weet alleen het merk ff niet meer.
zijn 1,70 hoog ofzo en 1 meter breed. Erg groot, maar wel mooi.

Weet wel dat Bose door speaker fans, wordt gezien als commerciële troep.

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 16:37

Bedankt voor jullie reacties tot hiertoe, ik ga deze informatie zeker verwerken in mijn presentatie.

DNA
Forum Lid

8110 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 16:52

Vraag anders wat dingen hier:
http://forums.audioreview.com/index.php?s=fc125978bc0bd44bf73138c1c80f2b9f

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 20 Jan 2010 17:01

Nou ik heb in principe maar enkele meningen nodig, met de antwoorden hier kan ik al een heel end. Toch bedankt :D

ikkeikkemij
Forum Lid

1372 posts
# Geplaatst: 21 Jan 2010 18:02

Quoting: DNA

Weet wel dat Bose door speaker fans, wordt gezien als commerciële troep.

In de PA-Wereld ( Lees proffessioneel geluid) worden een aantal oudere series van Bose nog regelmatig gebruikt. Ik weet zomaar een fanaat te noemen, die voor al zijn show's een setje Bose meesleept. Over de momentele series durf ik niks te zeggen, maar Bose is zeker geen commerciële troep.

De eerder genoemde KRK-speakers zijn voor (zeker voor DJ's) de ultieme 'monitor' speakers, om jezelf te horen dus. Ze gaan erg hard, en houden hun kwaliteit.

Zelf heb ik aan m'n computer TITANmedia speakertjes hangen :P, meestal als ik echt wat met muziek ga doen sluit ik mn grote set aan.

Tot slot moet ik zeggen dat mijn zus een logitech setje heeft, (2 satelieten, 1 bassbox), waarvan de bassbox niet gebruikt word wegens overlast =P Kostte bijna geen geld.

geert de boer
Forum Lid

1 posts
# Geplaatst: 24 Feb 2010 17:02

Ik heb jamo speakers staan.

De boxen zijn al wat oud en de rubber rand is versleten waardoor het geluid iets minder word. maar toen de speakers nog helemaal slijtage vrij waren en goed ingespeeld had ik een supper mooi geluid.

het type is niet zo veel meer over te vinden (jamo j360).
hier kun je meer vinden over het merk Jamo (en misschien een keer langs gaan en luisteren.)
http://www.avdomotica.com/bedrijf.php?id=26

mvg
en succes met je presentatie
www.badkamerarenhuis.nl

WEStudio
Forum Lid

976 posts
# Geplaatst: 24 Feb 2010 17:24

riekt naar spam... of anders wil ik je erop wijzen dat je hebt geregistreerd om te reageren op een topic van meer dan een maand oud. Die spreekbeurt is al lang gedaan :D

Erwin537
Moderator

4454 posts
# Geplaatst: 24 Feb 2010 17:49

Slotje, oud topic.

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Dit forum is gebaseerd op miniBB © 2001-2012

Ontwerpen voor geld