| Schrijver |
Bericht |
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 12:58 · Aangepast door: Erwin537
http://www.maximumpc.com/article/features/browser_brouhaha_your_maximum_guide_browsers_today_and_tomorrow
Welke browser gebruik je en waarom? En waarom (indien het geval) niet de beter-uit-de-test-gekomen browsers uit het artikel? Of eventuele andere browser? Wat zou er toegevoegd moeten worden aan een bepaalde browser (waardoor je hem wel gaat gebruiken)?
Even een paar regels:
-Geen vreemde redeneringen en kromme argumenten! Niet ik gebruik browser x niet, omdat die stom is!
-Je mag reageren op argumenten van andere, maar als het de bekende oneindige strijd word moet je stoppen. Accepteer de keuze van een ander
-Het gaat puur om browsers! Geen argumenten als browser x is van OS y, daarom gebruik ik het niet (zelfde geld voor fabrikanten).
#Uitzondering op bovenstaande regel: Als een browser niet voor jou OS beschikbaar is, dan kan dit uiteraard een argument zijn.
[ruimte voor andere regels, graag melden als er iets ontbreekt]
Ik gebruik Firefox: Dit omdat ik deze prettig vind werken, zeer handige addons heeft, je af en toe kan switchen van thema (helaas zijn veel thema's en addons niet meer bruikbaar met FF3) als je het huidige thema wel een beetje beu bent.
Ik gebruik safari niet omdat ik deze niet prettig vind werken. Ik vind veel dingen onduidelijk en zie niet zo snel waar je addons kan toevoegen of thema's kan veranderen (ik weet ook niet of dit echt kan).
Chrome heeft ook minder mogelijkheden, en werkt ook niet altijd prettig.
Bij mij komt alles dus op de gebruiksvriendelijkheid.
|
| |
|
Johanuitdenhaag Forum Lid
530 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 14:18
Ik gebruik altijd Firefox, eigenlijk omdat ik heb ervaren dat Firefox voor mij beter werkt. Ik vind ze stabieler dan IE.
Ik heb ook iets tegen IE omdat ze van Microstof is, ik heb moeite met bedrijven die hun machtspositie zo in stand houden zoals microstof dat doet. En ik werk graag mee aan het neerhalen van die macht.
Ook vind ik de nieuwe interface van hen vervelend werken. Ik wil gewoon 'bestand, bewerken etc.' direct zichtbaar hebben en niet via alt+b in moeten roepen.
Ik vind ook dat IE qua stabiliteit de wensen overlaat, al moet ik zeggen dat dit niet erg objectief meer is want IE heeft hier al jaren niet meer aangestaan, tenzij het was om een site te testen.
Safari is van Apple en die heb ik niet. Ik wil ze ook niet optioneel downloaden. Chrome is mij te nieuw, die moet eerst maar eens een tijdje meedraaien en zich serieus gaan bewijzen als goede browser voordat ik die zal downloaden.
|
fritsO Forum Lid
451 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 14:28
Quoting: Johanuitdenhaag Microstof
:D
|
Maarten64 Forum Lid
1421 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 14:38
Firefox 3 en af en toe Safari...
Firefox 3 omdat ik deze prettiger vindt dan Safari en Mac geen IE heeft. Safari heb ik standaard aangemeld op een andere googleaccount dus daar zit ik af en toe ook in.
Firefox is prettig met plugins.. heeft safari niet. Vindt Firebug prettiger dan de debugconsole van safari.
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 15:56
Quoting: Johanuitdenhaag Ik heb ook iets tegen IE omdat ze van Microstof is
Volgens mij is IE door Microsoft gemaakt. Ken Microstof niet.
Ik gebruik FF, omdat ik die een keer geïnstalleerd heb. En vond het gewoon goed, beter dan IE6.
Tja, eigenlijk gebruik ik Chrome of Opera niet, omdat ik FF gewend ben. Hoewel Chrome toch een stuk sneller is.
Misschien toch een keer switchen naar Chrome.
Alleen met het developen moet ik echt FF gebruiken, omdat die de beste dev toolbar heeft.
Mogelijke kandidaten die ik ga gebruiken zijn Chrome of Opera. Maar denk dat het Chrome wordt, puur omdat het echt rete snel is.
Plugins van FF gebruik ik toch amper.
Safari zal ik never nooit gaan gebruiken, puur omdat het van Apple is. Tja, soms heb je gewoon een product niet omdat het van een bepaalde fabrikant is. Dat is ook een goed argument!
Zal ook nooit van mijn leven Apple producten gaan gebruiken. Als ik een iMac of iPhone zou winnen, zou ik het meteen verkopen.
In de link die boven is gepost is Chrome2 niet meegenomen.
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 16:03
De link is vooral vanwege aanleiding van het topic, en geïnteresseerde, niet echt om je argumenten op te baseren/whatever. Uiteraard kan je wel discussiëren over het artikel, maar heeft voor de rest geen grote betekenis voor dit topic.
Dat afkeer voor producent/OS wilde ik liever niet in het topic, omdat iedereen dat al wel een keer gezien heeft. Daarnaast wilde ik vooral duidelijke argumenten over het product zelf en de plus/min punten daarvan.
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 16:06 · Aangepast door: DNA
ik heb geen reden dat ik voor FF heb gekozen.
Wilde alternatief op IE, omdat die toch echt brak liep.
En toen was FF in opkomst en heb toen daarvoor gekozen.
Nu wil ik echt graag switchen naar Chrome eigenlijk.
Quoting: Erwin537 Dat afkeer voor producent/OS wilde ik liever niet in het topic, omdat iedereen dat al wel een keer gezien heeft. Daarnaast wilde ik vooral duidelijke argumenten over het product zelf en de plus/min punten daarvan.
Maar nog steeds is een afkeer van een producent een goede argument om iets niet te gebruiken.
Sommigen mensen kopen niks van Nike omdat ze nog steeds denken dat het door kinderen wordt gemaakt.
|
Maarten64 Forum Lid
1421 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 17:07 · Aangepast door: Maarten64
Quoting: DNA Mogelijke kandidaten die ik ga gebruiken zijn Chrome of Opera. Maar denk dat het Chrome wordt, puur omdat het echt rete snel is.
Plugins van FF gebruik ik toch amper.
Safari zal ik never nooit gaan gebruiken, puur omdat het van Apple is.
Niet dat ik Safari geweldig vindt... maar versie 4 (nu beta) is wel sneller dan Chrome...
http://www.favbrowser.com/safari-4-vs-firefox-3-vs-google-chrome-vs-opera-10-96-vs-internet-explorer-8-7/
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 17:32
ja, maar dan wil ik straks ook weten hoe Chrome2 draait.
Maar ja, moet je zien hoe klein die balken zijn.
Sneller is dus een groot woord. Je merkt er bijna niks meer van.
|
Forumbezoeker Forum Lid
551 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 20:49 · Aangepast door: Forumbezoeker
Zeker Firefox! Toen ik nog Windows gebruikte, gebruikte ik een jaar of 2 geleden ook nog IE. Ik hoorde over Firefox, en downloadde en installeerde dat. Het beviel me niet, dus ging ik weer over op IE.
Niet lang daarna werd ik helemaal crazy van IE, het crashte erg vaak en husselde sommige website's waar ik kwam standaard door elkaar.
Dat was het moment waarop ik, incl alle andere personen en computers in huis overschakelden op Firefox.
Sinds een paar maanden ben ik over op Ubuntu, daar staat standaard Firefox op, en Internet Explorer werkt daar niet eens op :)
Op school hebben we IE, Firefox en Opera, maar Opera bevalt me toch niet helemaal. Chrome is een erg goede nieuwe browser, maar ik ben zo "verslaafd" aan Firefox en mijn vele add-ons dat ik er eigenlijk niet aan moet denken om over te stappen ;)
Sinds ik Firefox gebruik heb ik denk ik zo'n 20 personen in mijn omgeving overgehaald IE ook links te laten liggen :) En daar ben ik erg trots op, en zij zijn mij ook nog altijd dankbaar daarvoor.
|
vlerknozem Hoofd-moderator
3951 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 22:03
Ik gebruik Firefox omdat het plugins heeft, zoals de webdevelopers toolbar, die vind ik erg handig. En met adblock erbij heb ik ook nog eens geen last van reclame. Daarnaast is het wel handig dat het sommige site's blokkeert. Veiliger dus. Vroeger kende ik het niet, toen wist ik niet eens dat er andere browsers waren. Maar toen ik Firefox voor het eerst gebruikte, bestond IE voor mij niet meer.
IE6 en IE7 vond ik in het tijdperk dat ik Windows gebruikte niet erg prettig werken. Ik miste de plugins, de snelheid, en het gebruiksgemak. IE8 is gekomen in het tijdperk dat ik geen windows meer gebruikt, en dus heb ik daar geen mening over, behalve dat ik het verdacht veel op firefox vind luiken qua GUI.
Chrome leek me wel intressant omdat elk tabblad een eigen proces heeft. Alleen mist het de plugins.
Quoting: Forumbezoeker Sinds een paar maanden ben ik over op Ubuntu, daar staat standaard Firefox op, en Internet Explorer werkt daar niet eens op :)
Internet Explorer werkt wel op Ubuntu, maar dan via een omweg he ;)
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page. Klinkt misschien nutteloos om dit te gebruiken, maar ik vind het wel handig om website's te checken of ze ook op IE goed werken.
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 23:00
Ik wil een browser hebben:
Molten Chrome Compas
Fire(fox) + Chrome = gesmolten Chroom.
Daarbij nog wat van safari (kompas) en je hebt de uberste browser die er is =)
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 23:03
en Opera.
dus
ChromsaoX! Klinkt wel vet.
|
DMWeijers Moderator
2203 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 23:10
Klinkt meer als een gamernaam xD
Ik gebruik IE5.5.. Neeeeeeeeeeeh
Ik gebruik op het moment Safari 4, hoewel firefox ook een favoriet van mij is door zn addons die ik eigenlijk moeilijk kan missen.
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 8 Mar 2009 23:38
Wat zit er in opera dat je zou willen hebben?
|
egaTniv Forum Lid
3794 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 01:13
Firefox FTW =>addons (flashtracer/webdevtoolbar/tidy/firebug/fireshot/paar brol dingen)
Dan maak ik wel gebruik van de volgende browsers (om te testen)
ie tester
ie 7
opera
safari
en chrome (die (mits ff addons) mn favoriet zou zijn)
Nu is dus keihard FF(3) mn default browser en zal wss ook nog wel een tijdje zo blijven
|
DNA Forum Lid
7747 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 01:21 · Aangepast door: DNA
Hebben jullie geen last van dat FF traag doet af en toe?
Nu ik een avondje Chrome heb gebruikt, merk ik dat heel erg.
Wist al dat het soms haperde of gewoon veel cpu vrat, maar nu is het verschil echt duidelijk.
Maar google moet echt snel iets doen aan de instellings mogelijkheden, anders is dit echt geen browsers voor gevorderde gebruikers.
Kan niet eens een simpele NEW TAB knopje toevoegen...
|
Nakatomi Forum Lid
1060 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 11:56
Ik gebruik eigenlijk alleen maar FF omdat ik het eigenlijk vanaf het begin al gebruik. De plugins vind ik echt super handig en als ik een andere browser zal gebruiken zou ik daar weer aan moeten wennen...
Ik loop nu stage bij een webdesign bedrijf die met een mac werken en daar gebruik ik ook FF op niet safari.
Wilde nooit iets mat mac te maken heben maar nu ik hier 2maanden mee bezig ben ga ik dat wel overwegen...
Maar FF is gewoon helemaal automatisch bij mij geworden.
Groetjes,
Dave
|
Marcel vd Weerd Forum Lid
1217 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 12:03
Ik heb net even Google Chrome gedownload. Werkt echt lekker. Super snel.
|
Nakatomi Forum Lid
1060 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 12:09
Ik vind google chrome niet zo veel soeps qwa uitstraling...
Ik heb hem op mijn computer staan maar gebruik het nooit.
Ik denk dat ik hoe dan ook lekker FF blijf gebruiken ...
|
530 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 12:18
aangezwengeld door deze discussie hier heb ik Chrome ook even gedownload.
Eerste indruk:
Voordeel:
-sneller dan FF en zeker sneller dan IE
-lekker groot scherm
nadelen:
-Ik vind het er niet mooi uitzien
-mijn website laat hij niet zien zoals het wordt gezien in FF of IE... geen groot verschil maar toch doet hij iets niet helemaal goed...
-ik ben een sucker voor gemak, ik mis bepaalde zaken, makkelijk toegankelijke bladwijzers bijvoorbeeld.
-weinig opties om iets aan te passen.
overall indruk:
google heeft potentieel een goede opzet gedaan maar er moet nog wel een en ander aan veranderen voordat ik hem wil instellen als mijn standaard-browser...
|
Erwin537 Moderator
3846 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 13:03
Misschien zijn chrome en en safari ook wel net een stukje sneller omdat je er zelf niet veel aan kan veranderen. Geen addons, thema's en allerlei instellingen om het gebruiksgemak te verhogen.
|
530 posts |
# Geplaatst: 9 Mar 2009 13:04 · Aangepast door: Johanuitdenhaag
Quoting: Erwin537 Misschien zijn chrome en en safari ook wel net een stukje sneller omdat je er zelf niet veel aan kan veranderen. Geen addons, thema's en allerlei instellingen om het gebruiksgemak te verhogen.
Nu moet ik wel zeggen dat snelheid in deze voor mij echt niet meer uitmaakt. FF is voor mij snel genoeg, en of het dan echt nog sneller moet? Tja... op een gegeven moment zijn de verschillen zo klein dat het nog nauwelijks merkbaar is, laat staan of het iets toevoegt.
kleine edit: Wat ik wel een echt voordeel van Chrome vind is het 'meest bezochte pagina's overzicht'... Echt een voordeeltje... eens zien of daar een plugin voor FF voor bestaat :-D
EDIT2: bestaat en geïnstalleerd! Hoef ik tóch niet over te stappen :-p
|