headershadow

Latest Blogposts

Case study – Well-e.nl door Zoutmedia

Well-e.nlZOUTmedia is een “Smaakmaker in communicatie” uit Middelharnis. Vorige week werd de website van Well-e.nl door hen opgeleverd. Ik vroeg Dirk van Welle van ZOUTmedia naar hun manier van werken en hoe ze precies deze website tot stand hebben laten komen.

Well-e heeft een directe relatie met het bureau. “De klant is de broer van een medewerker in ons bedrijf. Hij weet wat wij als bureau kunnen en heeft de afgelopen jaren een ontwikkeling gezien in de producten die wij afleveren op het gebied van web en print.”

Zoutmedia begon klein met simpele huis-tuin-en-keuken-websites en is gegroeid tot een bureau die websites levert waar klanten van zeggen: ‘Dat wil ik ook!’.

Klanten die terugkeren

“Wij zijn geen supergroot bureau, maar een bureau dat zich richt op kwaliteit. Door deze insteek zien we dat mensen terugkomen en ook nieuwe klanten aanbrengen. Er wordt over gesproken om het zo te zeggen,” aldus Dirk van de Welle van ZOUTmedia.

Het doel van de website is om het bedrijf met een stuk sfeer neer te zetten. Niet in één keer te zeggen van DIT DOEN WE! Maar mensen nieuwsgierig maken, stijl erin verwerken.

Website met interactie en communicatie

“Daarnaast wilde de klant een web 2.0 website waarin interactie en communicatie centraal staat. Vandaar de implementatie van een blog, reactiefunctie, social media, rss enzovoort.”

Proces van werken

Het proces van intake tot oplevering verloopt als volgt: “Eerst is er een intake waarin de klant verwoord wat zijn/haar wensen zijn. Loopt het gesprek wat stroef of kan de klant het niet zo goed verwoorden pakken we er een intake vragenlijst bij of een ‘moodboardspel’ waarbij voor ons duidelijk wordt welke kant de klant op wil.

Het geraamte van een site

Na de intake maken we een schets van de structuur van de website (mockup) en koppelen we die terug aan de klant. Bij akkoord van dit ‘geraamte’ gaan we verder met het visuele ontwerp welke we daarna ook weer presenteren aan de klant.

Bij akkoord gaan we hier mee aan de slag om de techniek erachter te plaatsen. Dan is de fase van oplevering en evaluatie… is alles naar wens? Zijn er nog zaken die anders kunnen? Ook richten we ons op promotie van de website en de mogelijkheden die hier voor zijn. In alle stappen geldt dat als de klant niet tevreden is we er mee doorgaan totdat deze dat wel is.

Well-e website

Niet ingecalculeerde zaken

Soms kom je er niet onderuit dat een klant aanpassingen wil die eerst niet waren voorzien. Dirk: “Aanpassingen die niet ingecalculeerd zijn geven we van tevoren aan bij de klant. Van tevoren formuleren we helder naar de klant toe wat deze zal ontvangen in het proces van de realisatie van de website.

Zijn er zaken die hierbuiten vallen of op een grensgebied zitten dan geven we ook van tevoren aan dat hier meerkosten aan zitten. Daarnaast kunnen we een onderhoudscontract opstellen inzake tussentijdse wijzigingen na de oplevering van het project.”

Binnenkort komt er trouwens een nieuwe website voor ZOUTmedia zelf online.

http://www.ZOUTmedia.nl
http://www.well-e.nl

0 reacties op “Case study – Well-e.nl door Zoutmedia

Plaats een reactie

*