Bestemming in beeld, je bestemming in foto’s

Bestemming in beeld, je bestemming in foto’s

De website bestemminginbeeld.nl bevindt zich in een markt die niet eenvoudig is. Reizen en vakantie vieren, er zijn vele duizenden sites die inhaken op deze markt die niet te verzadigen lijkt. Deze site heeft een net andere aanpak, een manier die eigenlijk voor het internet op het lijf geschreven is, namelijk de combinatie met fotografie. Door bestemmingen in beeld te brengen hoopt de site een net andere focus te leggen op het onderwerp vakantie, en het lukt ze nog aardig ook.

Spotters zijn de motor

Begin dit jaar werd de vernieuwde site gelanceerd. Inmiddels wordt er veelvuldig gebruikt van gemaakt. Niet alleen bezoekers, maar ook aanbieders van foto’s. Deze worden ‘Spotters’ genoemd.
Mede door de Spotters wordt bestemminginbeeld een steeds levendiger bron van vakantie-informatie. De initiatiefnemer van de website, S. van Bercum is blij verrast over de kwaliteit van geplaatste foto’s en tips: “Er zitten echt heel mooie foto’s tussen die bovendien vaak voorzien zijn van uitgebreide en gedetailleerde informatie. Ook het enthousiasme waarmee Spotters op elkaar reageren is geweldig om te zien. We zullen onze Spotters daarom koesteren.”

Een prijs winnen

Omdat de concurrentie ook niet stil zit zijn er inmiddels behoorlijke prijzen te winnen met een goede foto. De maandwinnaar krijgt een reis naar Antwerpen cadeau. De winnaar wordt niet zomaar bepaald, daarvoor is een ingenieus systeem van jurering gemaakt. Al met al een interessante optie.

De website beoordeeld

bestemming in beeld.nlDe site zelf ziet er fris en aantrekelijk uit. Kleurgebruik is goed doordacht en er is veel gebruik gemaakt van foto’s, wat natuurlijk bij deze site hoort. De techniek op de achtergrond, html en javascript, is wat minder. De scripts worden in de code geplaatst en hadden natuurlijk extern gezet moeten worden. Er is gebruik gemaakt van een stukje code, googlewrapper genoemd, die niet terug te vinden is op de pagina zelf, er is zelfs display: none; aan meegegeven in de css code. Google voor de gek houden, lijkt mij niet verstandig.
Voorlopig heeft de site 130.000 bezoekers per maand, niet slecht dus, maar met een paar aanpassingen zeker te verbeteren natuurlijk.
Bron: Nieuwsbank.nl

          Leuk als je dit artikel deelt:
Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *